پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ عبدالناصر نسیم

حوزه/ اداره اوقاف اسکندریه مصر اعلام کرد قرار است هزار مبلغ وابسته به اوقاف اسکندریه در خلال کاروان هایی به مساجد استان اعزام شده و این پیام را به مردم برسانند که عظمت اسلام در احترام به دیگران و اعتقادات آنها و قبول تنوع و تعدد است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اداره اوقاف اسکندریه مصر اعلام کرد قرار است در طرحی که این اداره پیش روی خود دارد هزار مبلغ وابسته به اوقاف اسکندریه در خلال کاروان هایی به مساجد استان اعزام شده و این پیام را به مردم برسانند که عظمت اسلام در احترام به دیگران و اعتقادات آنها و قبول تنوع و تعدد است.

شیخ عبدالناصر نسیم نماینده اوقاف اسکندریه گفت: فعالیت این کاروان ها در هفته پیش رو آغاز خواهد شد و تعداد آنها فعلا 20 کاروان تبلیغاتی است که برای آگاه سازی جوانان و دور ساختن آنها از افکار افراطی و خشونت به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.

وی افزود: هر قافله سه مبلغ قاری قرآن و یک سخنران دینی خواهد داشت و برترین مبلغان اسکندریه در این کاروان ها شرکت خواهند کرد.

نسیم ادامه داد دروسی که این مبلغان در مساجد و برای مردم ارائه می کنند دروسی یکپارچه و سازماندهی شده است که موضوعات آن توسط اوقاف تعیین می شود و هدف از آن برطرف ساختن مشکلات و اصلاح اعتقادات مردم است به گونه ای که این پیام به بیشترین تعداد از مردم رسانده شود.

وی در مورد علت انتخاب این عنوان برای کاروان های اوقاف گفت: نشانه های زیادی در تاریخ اسلام وجود دارد که نشان می دهد اسلام دین محبت حتی نسبت به غیر مسلمانان است و با کمک مسلمانان به پیروان ادیان دیگر موافق است.

نماینده اوقاف اسکندریه خاطر نشان کرد: اوقاف و الازهر در زمینه اصلاخ مفاهیم اسلام و تبلیغ اسلام معتدل در مصر همکاری دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha