شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشگاه الازهر با اصلاح قانون طلاق مخالفت کرد

حوزه/شورای روحانیون ارشد دانشگاه الازهر روز گذشته به اتفاق آرا با طرح تغییر و اصلاح قانون طلاق مخالفت کرده و طلاق کلامی را شرعی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از abcnews، مقامات اسلامی مصر روز گذشته طرح دولت این کشور در اصلاح قانون طلاق را رد کردند.
شورای علمای ارشد الازهر در قاهره، به اتفاق آرا حکم داد که طلاق شفاهی با تمامی الزامات، یک عمل بلامنازع از روزهای نخستین هجرت حضرت محمد (ص) بوده است و نباید تغییر کند.
در مصر مردان قادر هستند زنان‌شان را در یک جلسه و با یک کلام طلاق بدهند.
در بیانیه‌ی محتاطانه این شورا، هیچ اشاره‌ای به رئیس جمهور این کشور و پیشنهاد ماه گذشته او درباره ضرورت تغییر و اصلاح قانون طلاق کلامی نشده است.
این شورا همچنین از افزایش نرخ طلاق در مصر ابراز نگرانی کرد و آمار ارائه شده توسط ریاست جمهور این کشور مبنی بر اینکه 40% ازدواج‌ها در مصر در 5 سال نخست به طلاق منجر می‌شوند را پذیرفت، با این حال اعلام کرد که ارقام ارائه شده تنها شامل طلاق‌های به ثبت رسیده هستند و نقش طلاق‌های کلامی در این آمارها را ناچیز دانست.
عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر ماه گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی همراه با احمد الطیب شیخ الازهر در حضور او این پیشنهاد را ارائه داده و به طور غیرمستقیم خواستار حمایت او شد.
به گفته تحلیل‌گران مصری اقدام دانشگاه الازهر نشان می‌دهد که آن‌ها قصد دارند خط روشنی میان مذهب و سیاست ترسیم کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha