جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزیر اوقاف مصر

حوزه/ وزارت اوقاف مصر به وجود ۱۳۰۰ مسجد خیالی در مصر اعتراف کرد که ۱۵ هزار نفر نیز به عنوان کارمندان این مساجد سال ها است از وزارت اوقاف حقوق دریافت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وزارت اوقاف مصر به تازگی با اشاره به وجود آمار غیر واقعی آمار مساجد در مصر به وجود 1300 مسجد خیالی در مصر اعتراف کرد که 15 هزار نفر نیز به عنوان کارمندان این مساجد سال ها است از وزارت اوقاف حقوق دریافت می کنند.

وزارت اوقاف گفته پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 تعداد 15 هزار نفر کارمند برای مساجدی موهوم گزارش شده که غالب آنها در مناطق حلوان، اسکندریه و البحیره هستند، اما وزارت اوقاف فقط آمار رسمی و قطعی 850 نفر را در اختیار دارد که مربوط به استان الجیزه هستند.

اوقاف افزود: این افراد کلاهبردار از شیوه های مختلفی برای این تخلف استفاده کرده اند که اکنون پرده از این توطئه کنار رفته و ما در حال انجام تحقیقات گسترده در این زمینه هستیم.

در این گزارش آمده کلاهبرداری افراد شیاد به شیوه های مختلفی مانند ثبت مساجد غیر واقعی در برخی مناطق و ثبت مجدد برخی مساجد صورت گرفته به گونه ای که برخی مساجد بارها در وزارت اوقاف ثبت شده است و یک مسجد به عنوان چهار یا پنج مسجد شناخته می شود و به همین میزان حقوق دریافت می کند.

شیخ جابر طایع رئیس بخش دینی وزارت اوقاف مصر گفت: وزارت اوقاف تلاش زیادی برای سامان دادن و تسلط بر اوضاع انجام داده تا بتواند کارمندان موهوم منسوب به این وزارتخانه را کشف و شناسایی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha