شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایشگاه بین المللی کتاب مصر

حوزه/ غرفه الازهر در نمایشگاه کتاب مصر با کتبی درباره موضوعات فقهی، تصوف، فلسفه، سیره نبوی، دوره خلافت خلفا و مذاهب چهارگانه گشایش یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، غرفه کتاب مجمع پژوهش های اسلامی و الازهر مصر ظهر امروز در محل نمایشگاه های بین المللی کتاب مصر گشایش یافت.

هدف از برپایی این غرفه ارائه آخرین منشورات و آشنایی مردم با تلاش الازهر در استقرار آرامش اجتماعی، مقابله با افکار تندرو و تصحیح مفاهیم نادرست اعلام شده است.

محيی الدين عفيفی دبیرکل مجمع پژوهش های اسلامی گفت: هدف از مشارکت الازهر در نمایشگاه امسال افزایش ارتباط با مردم در زمانی است که برخی جریان ها سعی می کنند افکار خود را تحمیل کرده و بر فکر مردم به ویژه جوانان تسلط پیدا کنند.

وی در پایان اظهار نظر کرد: در بخش دیگری از نمایشگاه بازدیدکنندگان در نمایی پانوراما با تاریخچه الازهر و تلاش های آن به عنوان سنگر اعتدال و پناهگاه زبان عربی و فرهنگ مصر آشنا می شوند.

کتب عرضه شده در موضوعات فقهی، بلاغت، تصوف، فلسفه، منطق، سیره نبوی، دوره خلافت خلفا، مذاهی چهارگانه و برخی کتب ترجمه شده است.

گفتنی است ۴۸ مین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره با حضور ۶۷۰ ناشر از ۳۵ کشور با شعا «جوانان و فرهنگ آینده» امروز گشایش یافت.

دوره گذشته این نمایشگاه ۳ میلیون بازدید کننده داشته است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha