سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
​اسرائیل تقاضا برای توقف شهرک‌سازی را نادیده می‌گیرد

حوزه/نماینده سازمان ملل در نخستین گزارش خود در رابطه با قطعنامه این سازمان اعلام کرد: رژیم صهیونیستی خواسته‌های شورای امنیت سازمان ملل در توقف شهرک‌سازی را نادیده گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد، رژیم صهیونیستی خواسته‌های شورای امنیت سازمان ملل را در توقف شهرک‌سازی نادیده گرفته و هیچ اقدامی در راستای توقف ساختن شهرک‌های غیرقانونی در فلسطین اشغالی انجام نداده است.

نیکلای ملادنوف نماینده سازمان ملل متحد خاورمیانه روز جمعه در نخستین گزارش خود به شورای اجرای قطعنامه‌‌ای که در ماه دسامبر به تصویب رسیده بود، گفت: اسرائیل به جای توجه به قطعنامه سازمان ملل، در عوض با شدت بالاتری به توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی پرداخته و حقوق بین المللی را زیر پا گذاشته است.

ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد نیز درگفتگو با خبرنگاران گفت: شهرک‌سازی باید متوقف شود. زیرا نه تنها غیرقانونی است بلکه مانع اصلی در مسیر صلح در سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود.

در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل 2334، که با 14 رای در ماه دسامبر مجددا بر مواضع طولانی مدت جامعه بین المللی در مخالفت با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تاکید داشت، ایالات متحده آمریکا برای نخستین بار رای ممتنع داده بود. در این قطعنامه اشغال سرزمین‌های فلسطین از جمله بیت‌المقدس در سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی بار دیگر محکوم شده و نامشروع اعلام شده بود.

گفته می‌شود که با وجود قطعنامه اخیر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی شهرک‌سازی را در ماه‌های اخیر توسعه داده است.

سال 2016 اسرائیل 2630 خانه شهرک غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی برای یهودیان صهیونیست ساخت که میزان ساخت و ساز این شهرک‌ها نسبت به سال 2015 افزایش 40 درصدی نشان می‌داد. در حال حاضر 430 هزار شهرک‌نشین صهیونیست در کرانه باختری و 200 هزار اسرائیلی در بیت المقدس سکونت دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha