جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گزارش‌های جدید از شکنجه کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط اسرائیل

حوزه/کمیته امور زندانیان فلسطینی روز گذشته گزارش جدیدی از آزار و اذیت، شکنجه و سوءرفتار با ۲ نوجوان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، کمیته امور زندانیان فلسطینی روز گذاشته با انتشار بیانیه‌ای، خبر از آزار و اذیت، شکنجه و شلیک به دو نوجوان فلسطینی داد که در بازداشگاه عوفر رژیم صهیونیستی حبس شده اند.

حسین الاراج، وکیل این کمیته گفت: مصعب محمد غنیمت، 17 ساله ساکن سوریف در جنوب کرانه باختری اشغالی در الخلیل و آیاد عمرو 16 ساله از دورا در کرانه باختری که توسط رژیم اسرائیل دستگیر شده بودند، هر دو مورد در دوره دستگیری‌شان مورد  شکنجه و آزار و اذیت روحی و فیزیکی قرار گرفته‌اند.

غنیمت که توسط نظامیان اسرائیل مورد شلیک قرار گرفته و از ناحیه پا مجروح شده بود، در این باره گفت: هنگامی که آمبولانس‌ رسید من تقریبا بیهوش شده بودم، اما نظامیان اسرائیل مدام سعی داشتند مرا بیدار نگه دارند. من با وجود اینکه 18 روز در بیمارستان بستری بودم اما آن‌ها قبل از اینکه زخم مرا درمان کنند بارها من را بی‌رحمانه مورد بازجویی‌های طولانی مدت قرار دادند.

آیاد عمرو نیز که در 1 ژانویه توسط سربازان دستگیر شده بود گفت: هنگامی که نظامیان اسرائیلی به خانه ما یورش آوردند و همه جا را تفتیش کرده و وسایل ما را به غارت بردند من را دستگیر کرده، و با چشم بند و دستبند کشان کشان به داخل یک خودروی نظامی برده و در شهرک اسرائیلی غیرقانونی کیریات اربا در الخلیل مورد بازجویی شدیدی قرار دادند. من ساعت‌ها مورد بازجویی‌های بی‌رحمانه اسرائیلی‌ها قرار داشتم.

هفته گذشته نیز انتشار یک ویدئو در رسانه‌های اجتماعی، خشونت بی‌رحمانه نظامیان اسرائیلی را هنگام دستگیری یک نوجوان 14 ساله فلسطینی نشان داد. در این فیلم دیده می‌شود که این نوجوان در حال بازگشت از مدرسه در اردوگاه پناهندگان آیدا در بیت لحم است که نظامیان به او حمله کرده، و با خشونت او را به پشت جیپ ارتشی انداخته و به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. شاهدان عینی می‌گویند که نظامیان حتی در داخل اتومبیل نیز به کتک زدن پسر ادامه می‌داده‌اند.

گروه های حقوق بشر نیز به طور گسترده‌ای استفاده از شیوه‌های بازجویی خشن، بدرفتاری، غفلت، سوء برخورد و شکنجه کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی فلسطینی را در بازداشت جمع آوری کرده‌اند.

سازمان بین المللی دفاع از کودکان فلسطینی نیز در تحقیقاتش اعلام کرده است که تقریبا دو سوم کودکان فلسطینی تحت بازداشت رژیم اسرائیل در کرانه باختری اشغالی پس از دستگیری تحت خشونت و آزار فیزیکی قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha