جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
املاک فلسطینیان

حوزه/ در صورتی که امروز لایحه جدید در کنست اسرائیل تصویب شود، رژیم صهیونیستی با خیال راحت می‌تواند املاک خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری را مصادره کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از الجزیره، درحالی که روز سه شنبه رژیم صهیونیستی قصد تصویب لایحه جدیدی برای مشروعیت بخشیدن به مصادره املاک خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری را دارد، قانونگذاران و سیاستمداران فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی به عواقب تصویب این لایحه هشدار دادند.
حنین زوابی قانونگذار فلسطینی در کنست اسرائیل گفت: این لایحه بخشی از توطئه گسترده‌تر اسرائیل برای گسترش شهرک‌سازی و یهودی کردن بیت‌المقدس می‌باشد.
وی افزود: از وقتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است، نتانیاهو دیگر خیالش راحت شده و نگران بحران‌های بین‌المللی نیست.
در صورت تصویب، این لایحه عمل شهرک‌سازی در یهودیه و سامره (کرانه باختری) را تسهیل کرده و با دادن مجوز مصادره زمین‌های خصوصی فلسطینیان، ساخت 16 شهرک و پاسگاه مرزی را مشروع جلوه خواهد داد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز حمایت کامل خود را از تصویب این قانون ابراز داشته است.
درحالی که تمامی شهرک‌های اسرائیلی تحت قوانین بین‌المللی غیرقانونی درنظر گرفته می‌شوند، بیش از یک صد پایگاه مرزی در سرزمین‌های اشغالی ساخته شده است که حتی براساس قوانین داخلی رژیم صهیونیستی نیز چنین کاری غیرقانونی است.
مصطفی برغوثی، عضو شورای قانونگذاری فلسطین، این لایحه را آخرین بلوک‌های ساختمانی یک رژیم آپارتاید و نژادپرست توصیف کرد.
وی گفت: این لایحه بسیار خطرناک است زیرا مصادره زمین‌های خصوصی فلسطینیان را کاملا مشروع جلوه می‌دهند. رهبران فلسطینی در کرانه باختری باید از اسرائیل به دادگاه جنایی بین‌‌المللی شکایت کرده و به هماهنگی‌های امنیتی با ارتش اسرائیل پایان دهند.
شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر روند بسیار سریعی به خود گرفته است. و اسرائیل نیز به وضوح به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری دهن کجی می‌کند. به طوری که در راستای توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین، اخیرا با ساخت 153 خانه شهرکی در بیت‌المقدس موافقت نهایی انجام داده و قرار است این روند با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha