جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آمار زندانیان فلسطینی متهم به حبس ابد به ۴۹۸ تن رسید

حوزه/با متهم کردن ۳ فلسطینی به حبس ابد در ابتدای سال ۲۰۱۷، تعداد زندانیان محکوم به حبس ابد در اسارتگاه‌های اسرائیل به ۴۹۸ تن رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، زندانیان فلسطینی که در اسارتگاه‌های اسرائیل به حبس ابد محکوم شده‌اند تقریبا 500 نفر می‌شوند.
ریاض الاشقر محقق امور زندانیان فلسطینی در زندان گفت: در حال حاضر 498 زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به حبس ابد محکوم شده‌اند. تعداد زندانیان فلسطینی که در اسارتگاه‌های اسرائیل به حبس ابد محکوم شده‌اند، پس از اعلام حکم خالد کوتینا  به رقم 498 تن رسید. مقامات اسرائیلی کوتینا را محکوم به گذراندن عمر در زندان کرده‌اند. 
گفته می‌شود از آغاز سال 2017 تا کنون 3 فلسطینی حکم حبس ابد گرفته‌اند و خالد کوتینا آخرین مورد آن بوده است. خالد کوتینا ساکن محله شیخ جاره در بیت المقدس اشغالی است. دادگاه اسرائیل او را به پرداخت 516 شیکل جریمه و حبس ابد محکوم کرده است. کوتینا پدر یک نوزاد است که در 15 آوریل 2015 متهم به زیر گرفتن یک شهرک نشین اسرائیلی و مجروح کردن یک شهرک نشین دیگر در یک تصادف رانندگی در بیت المقدس اشغالی شده بود. 
الاشقر گفت که دو زندانی فلسطینی دیگر یعنی محمد ابو شاهین 30 ساله و عبدالله ایشاق نیز در اعتراض به سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی حکم حبس ابد دریافت کرده‌اند.
به نظر می‌رسد اسرائیل سعی دارد با دادن احکام سنگین به معترضان فلسطینی، آتش جنبش فلسطین را خاموش کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha