پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ محمد حسین مفتی فلسطین

حوزه/ شیخ محمد حسین مفتی قدس و دیار فلسطین در پی اظهارات آنتونیو گوترز دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه یهودیان در مسجد الاقصی حق دارند و این مسجد بر روی خرابه های معبد بنا شده است، به شدت از وی انتقاد کرد و گفت: مسجد الاقصی حقیقتاً مسجد است و تنها مسلمانان در آن حق دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد حسین مفتی قدس و دیار فلسطین در پی اظهارات آنتونیو گوترز دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه یهودیان در مسجد الاقصی حق دارند و این مسجد بر روی خرابه های معبد بنا شده است،  به شدت از وی انتقاد کرد و گفت: مسجد الاقصی حقیقتاً مسجد است و تنها مسلمانان در آن حق دارند و هیچ کس غیر از مسلمان حق دخالت در امور آن را ندارد. این مسجد در نزد مسلمانان سرتاسر دنیا از اهمیت بالایی بر خوردار است و تصمیم تعرض به این مسجد خطرناک و از همه جوانب محکوم است.

وی با اشاره به مصوبه سازمان یونسکو مبنی بر این که مسجد الاقصی برای مسلمین است و اشغالگران اسرائیلی هیچ حق و ارتباطی در مسجد، دیوار و حیاط آن ندارند، گفت: اظهارات "گوترز" نقض جدی مصوبه های بین المللی در خصوص قدس است.

شیخ حسین از دبیرکل سازمان ملل خواست تا در مورد مصوبه های یونسکو و شورای امنیت و سازمان های مللی در خصوص قدس و مسجد الاقصی مطلع شود و به جای اظهارات مغرضانه برای خوشایند افراطی ها و شهرک نشینان صهیونیستی، مصوبه های قانونی بین المللی در این خصوص را اجرا کند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha