جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مفتی بیت المقدس بازداشت نگهبانان مسجدالاقصی را محکوم کرد

حوزه/ مفتی بیت المقدس بازداشت نگهبانان مسجدالاقصی را غیرقانونی خوانده و گفت که اسرائیل هیچ حقی برای دخالت در امور مسجدالاقصی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، مفتی بیت المقدس بازداشت نگهبانان مسجدالاقصی را غیرقانونی خوانده گفت پلیس اسرائیل تلاش دارد در این مکان مقدس تنش سازی کند.

محمد حسین مفتی اعظم بیت المقدس در این باره گفت: من معتقدم که پلیس اسرائیل سعی دارد وضعیت جدیدی به وجود آورد. آن‌ها قصد ارعاب نگهبانان مسجدالاقصی را داند تا وظایف‌شان را به درستی انجام ندهند و این غیرقابل قبول است.

در روزهای گذشته پلیس اسرائیل چند تن از نگهبانان مسجدالاقصی را در بیت المقدس اشغالی بازداشت کرده زیرا آن‌ها مانع از دزدیده شدن آثار باستانی و مقدس توسط باستان‌شناسان صهیونیست شده بودند.

رویارویی اولیه صبح روز دوشنبه زمانی اتفاق افتاد که نگهبانان مسجدالاقصی مانع یووال باروخ، باستان‌شناس اسرائیلی شدند که با همراهی پلیس اسرائیل وارد محوطه مسجدالاقصی شده بود و قصد داشت سنگی را از روی یک ستون در بخش زیرزمینی مسجد القبلی بردارد.

تنش‌ها زمانی بالا گرفت که یکی از نگهبانان مسجدالاقصی متوجه شد که باروخ تکه کوچکی از سنگ را از ستون کنده و آن را در جیبش گذاشته است.

به گفته سازمان وقف اسلامی بیت المقدس، پلیس اسرائیل پس از این حادثه بازگشته و 3 نگهبان را دستگیر کرد. آن‌ها همچنین روز سه شنبه چند نگهبان دیگر را دستگیر کردند.

مفتی بیت المقدس از رژیم صهیونیستی خواست به توافق‌نامه امضاء شده میان این رژیم و دولت اردن پس از اشغال شرق بیت المقدس در سال 1967 توسط اسرائیل پایبند بماند.

وی افزود: تعمیر، نگهداری و بازسازی محوطه مسجدالاقصی تنها به سازمان وقف مربوط می‌شود و اسرائیل هیچ حقی برای مداخله ندارد.

این درحالی است که پلیس اسرائیل و نظامیان رژیم صهیونیستی دائما بازدیدکنندگان یهودی را در یورش به محوطه مسجدالاقصی همراهی کرده و گاها سیاستمداران اسرائیلی نیز پیمانی را که خود این رژیم امضاء کرده زیر پا می‌گذارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha