چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ چند صد شهرک ‌نشین صهیونیست به میدان البراق در مسجد الاقصی یورش بردند. این اقدام با بسته شدن خیابان‌ها و راه‌های منتهی به مسجد برای تسهیل رسیدن شهرک‌نشینان انجام گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چند صد شهرک نشین صهیونیست به میدان البراق در مسجد الاقصی یورش بردند. این اقدام با بسته شدن خیابان ها و راه های منتهی به مسجد برای تسهیل رسیدن شهرک نشینان به این میدان انجام گرفت.

فراس الدبس مسئول روابط عمومی و رسانه مسجد الاقصی اشاره کرد: گروه های بزرگی از شهرک نشینان که شمار آنان به 385 نفر می رسید به مسجد هجوم بردند.

الدبس افزود: نیروهای اشغالگر، دو جوان را بعد از اخراج از حیاط مسجد الاقصی مورد بازرسی قرار داده و آنان را از ورود به مسجد منع کردند.

* بیانیه اداره اوقاف،شورای اوقاف، دار الافتا و کمیته عالی اسلامی

اداره اوقاف،شورای اوقاف، دار الافتا و کمیته عالی اسلامی بیانیه ای پیرامون تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و تعرض گروه های افراط گرا به این مکان مقدس در عید "فصح" یهودی صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: بعد از دعوت هایی که گروه های افراط گرا برای یورش به مسجد الاقصی و تعرض به آن به عمل آوردند پلیس اسرائیل مسجد الاقصی را مورد تعرض قرار داده و به افراط گرا ها اجازه داد تا به مسجد یورش ببرند و نماز تلمود بخوانند و به اعمال تحریک آمیز بپردازند.

هم چنین اشاره شده است: هم زمان با این تجاوزات، اشغالگران اقدام به بازداشت نمازگزاران کرده و از ورود آنان به مسجد الاقصی برای مدت های مختلف ممانعت کردند. شهر قدس و شهر قدیم(اورشلیم) محاصره شد و یورش افراط گرا ها به شهر قدس تسهیل شده و آن را به پادگان نظامی تبدیل کردند به گونه ای که زندگی عربی اسلامی در آن بسیار سخت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha