شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهر شیعه نشین "جاغوری" در افغانستان

حوزه/ گروه تروریستی طالبان، هجوم گسترده ای را از محور های مختلف علیه شهر "جاغوری" در استان غزنه صورت داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، گروه تروریستی طالبان بعد از تصرف شهرک شیعه نشین "بانو" و سرزمین های گسترده ای از افغانستان و کشتار اهالی آن، هجوم گسترده ای را از محور های مختلف علیه شهر "جاغوری" در ولایت غزنی صورت داد.

گروه طالبان هزار نفر از گردان الحمراء را مأمور کرد که اگر اهالی شهر جاغوری که از دوستداران حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) هستند با سرکرده طالبان بیعت نکردند، به این شهر یورش برده و آن را بر سر اهالی و ساکنان آن خراب کنند.

هجوم طالبان به جاغوری چند ساعتی به طول کشید و بعد از یک نبرد شدید، نیرو های مقاومت مردمی با همکاری نیرو های امنیتی توانستند در برابر یورش طالبان بایستند و بعد از محاصره مهاجمان، ضربه سنگینی بر نیرو ها و تجهیزات نظامی وارد کنند و ۲۲ نفر از تروریست های طالبان در میدان نبرد به هلاکت رسیده و شمار زیادی از آن ها به اسارت در آمدند.

شهر جاغوری از مهم ترین مناطق شیعه نشین در ولایت غزنی به شمار می رود و شهر علما و محل تولد حضرت آیت الله اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسماعیل IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    19 2
    طالبان در رسانه ها و تبلیغات مدام تاکید می‌کنند که به حقوق تمام اقوام و مذاهب افغانستان احترام میذارند ولی تا حالا دقیقا برعکس عمل کردند .
  • سلام IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 0
    گروه ترجمه یعنی چی!
    • محمد طه IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      2 0
      احتمالا یعنی اینکه این خبر رو از منابع غیرفارسی گرفته و ترجمه کرده اند! فهمیدنش خیلی سخت نیست و در برخی از رسانه های حرفه ای از این عبارت استفاده میشه
  • امیر US ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    4 1
    آقایون طالبان شیعه که فعلا بنا به مصلحت ! از طالبان سنی حمایت می کنید، چهره وحشی و غیر انسانی این وحوش با هیچ آب زمزمی تطهیر نمیشود، یادمون نرفته دیپلوماتهای ایرانی رو که مظلومانه در مزار شریف به شهادت رساندند
  • صفدری IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    17 1
    خدا بحق امیرالمومنین(علیه السلام) شر طالبان را از تمامی بشریت و خصوصا شیعیان دور فرماید.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 2
    طالبان حرامزاده هایی هستندکه اگربدترازداعش والقاعده نباشندازآنهابهترنیستندومتاسفانه دراین مملکت عده ای مانندشریعتمداری وروزنامه کیهان درحال تطهیراین گروهگ تروریست شیعه کش هستند
  • میتی مکانیزه IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است. ما انسانها جاهل بدنیا می آئیم ! ولی بعضی انسانها برای در جهل ماندن بشدت پافشاری میکنند. حضرات عقل کُل از مکافات عمل غافل نشید! گله ایی یورش می برید ! هوشه ایی قتل عام میکنید ! کفتار وار زن بچه مردم بی دفاع را می کشید ! این ها از یاد خاطره ها نمیره ، نوبت شما هم میشه.