پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازداشت شیعیان العوامیه عربستان

حوزه/ نیرو های امنیتی رژیم آل سعود به شهرک العوامیه در استان قطیف یورش برده و چند نفر را بازداشت کرده اند .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نیرو های امنیتی رژیم آل سعود در چارچوب سیاست شیعه ستیزی و مقابله با پایداری و شسکتن اراده مردم شهرک العوامیه در مخالفت با ظلم و مبارزه با طاغوت، بدون هیچ توجیه یا دلیل قانونی به این شهرک در استان قطیف یورش بردند.

طی دو ماه گذشته مقامات سعودی با یورش های شدید و با حمایت خودرو های زرهی ده ها جوان را بازداشت کردند که آخرین آن دو روز گذشته بوده است.

نیرو های امنیتی وابسته به اداره آگاهی و سازمان امنیت رژیم آل سعود به شهرک العوامیه یورش برده و تعدادی از اهالی را بدون حکم بازداشت و دلیل مشخص بازداشت کردند.

از جمله بازداشت شدگان، "وسیم آل نمر"، "نبل آل یاسین" و "زکی ابو عبد الله" هستند. شمار حقیقی بازداشت شدگان مشخص نیست و به آنها اجازه تماس با خانوادهایشان داده نشده و محل بازداشتشان معلوم نیست.

در یازدهم ماه جاری میلادی سید خضر العوامی و شیخ عباس السعید در پی یورش نیرو های رژیم آل سعود به منزل آنان در شهرک العوامیه بازداشت شدند. این یورش بدون هیچ توجیه قانونی یا احضار یا تماس تلفنی انجام گرفت و در این حمله قوانین داخلی، دینی و اخلاقی زیر پا گذاشته شد.

شایان ذکر است که سید العوامی و شیخ السعید از شاگردان شهید شیخ نمر باقر النمر بودند که در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط رژیم سعودی اعدام شد.

همچنین فعالان اجتماعی اشاره کردند که عناصر نظامی رژیم آل سعود با خودرو های زرهی و نظامی به شهرک العوامیه هجوم برده و یکی از محله ها را محاصره کرده و تعدادی از ساکنان را بازداشت نموده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha