شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عربستان سعودی

حوزه/ کاربران عراقی در صفحه شبکه های اجتماعی نسبت به خطر طرح هایی که عربستان سعودی با نام سرمایه گذاری در استان های غربی این کشور اجرا می کند، هشدار دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کاربران عراقی در صفحه شبکه های اجتماعی نسبت به خطر طرح هایی که عربستان سعودی با نام سرمایه گذاری در استان های غربی اجرایی می کند، هشدار دادند.

این در حالی است که وزارت منابع آبی عراق از کمبود ذخیره آب های زیر زمینی خبر داد و گفت که این مقدار آب نمی تواند سرمایه گذاری کشاورزی در کشور را جواب گو باشد.

عربستان سعودی به دنبال سرمایه گذاری در یک میلیون هکتار از سرزمین های عراقی و تبدیل آن به کشتزار هایی برای پرورش گاو، گوسفند و مرغ است و احتمال می رود که این پروژه از بیابان استان الانبار تا جنوب استان المثنی را در بر بگیرد.

قدرت های عراقی نسبت به این پروژه که بخش زیادی از بیابان های عراق را در اختیار عربستان سعودی قرار می دهد و پیامد های آن به دلیل سیاست های خصمانه عربستان علیه عراق هشدار دادند و گفتند: این پروژه به خاطر سابقه ای که رژیم سعودی در وارد کردن ضربه به امنیت و استقرار عراق دارد، برای امنیت کشور بسیار خطرناک است، لذا از فرهیختگان، شیوخ عشایر، دانشجویان و قدرت های سیاسی می خواهیم که با این پروژه مخالفت کنند.

"علی عبد الصاحب الجبوری" در صفحه توئیتر خود نوشت: "با ما باشید #عربستان سعودی _ مادر تروریسم".

"سرمایه گذاری سعودی، تخریب کشور است و ما با سیاست دولت عراق و رئیس آن مصطفی الکاظمی که موجب نا به سامانی بیشتر عراق و نابودی منابع و محرومیت فقرا شد، مخالف هستیم و بدون تصمیم گیری در خصوص توافقنامه چین، سرمایه گذاری عربی در عراق را نمی پذیریم".

پروژه عربستان، یک توطئه سعودی صهیونیستی است

"حسان بکان" هم نوشت: ما با ورود هیئت سعودی به عراق مخالف هستیم و آنان اجازه ندارند که حتی در یک وجب از بیابان های السماوه سرمایه گذاری کنند؛ چراکه یک توطئه سعودی صهیونیستی است.

کاربری با نام "آی.بی.تی" نوشت: نباید اقتصاد و اراضی عراقی تحت تصرف کشور های متخاصم که به حاکمیت عراق احترام نمی گذارند، قرار گیرد.

کابری با نام "راصد" گفت: ما مخالف حضور هیئت تروریستی در بغداد هستیم. ما ۱۷ سال است که از عربستان چیزی جز بمب، انتحار و فتواهای تکفیری ندیدیم. عربستان مادرِ تروریسم است.

پروژه سرمایه گذاری سعودی، زمینه سازی برای اقلیم سنی است

کاربری با نام "علامات الظهور" در صفحه تویئتر نوشت: توافقنامه عراق و عربستان سعودی برای واگذاری بیابان الانبار، نجف اشرف، کربلا، مثنی تا بصره، زمینه سازی برای اقلیم سنی است.

آیا دولت وهابی که ما را تکفیر می کند، به دنبال ساخت پروژه برای ماست

"Aya" نوشت: چرا به جای برگزاری نشست با کشور های مهم و صنعتی که به عراق احترام می گذارند، به سراغ آل سعود برویم؟ آیا دولت وهابی که ما را تکفیر می کند، به دنبال ساخت پروژه و خیرخواهی برای ماست؟

کاربری با نام "Humam_۸۳" نوشت: استان های جنوبی عراق هزاران شهید و مجروح برای مقابله با گسترش سعودی تکفیری تقدیم کرده است تا اراضی این استان ها تحویل عربستان سعودی شود؟

عربستان سعودی در تأسیس و حمایت از داعش نقش داشته است

"ابو مرتضی" گفت: عربستان سعودی در تأسیس و حمایت از داعش نقش داشته است. آیا می توانید خون شهدای بی گناه را فراموش کنید؟ آیا می می توانید خون کودکانی که کشته شدند و زنانی که بیوه شدند و خانواده هایی که آواره شدند را فراموش کنید؟ آیا می توانید فریاد پدر و مادر برای فرزندشان را فراموش کنید؟ همه چیز را با عربستان سعودی متوقف کنید.

"تقی الحسینی" نوشت: توطئه جدید آل سعود برای عراق و ملت آن، در واقع توطئه سرمایه گذاری است که عبارت از جاسوسی و فتنه جدید و توطئه های دیگر است.

"شیـSHEAMAــماء " در صفحه توئیتر خود گفت: عربستان سعودی مادرِ تروریسم است و بر هر انسان شریف و مخلصی واجب است که سرمایه گذاری سعودی در عراق را رد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha