جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام هاشم ابو خمسین

حوزه / مجاهد عراقی با اشاره به دست داشتن آمریکا و عربستان در نا آرامی های اخیرعراق گفت: تحلیل ما از این حوادث که داعش آنها را بر عهده گرفته این است که پول عربستان و دست سفارت آمریکا وهمکاران خیانت کارآنها در این حوادث آشکار است و چند پیام به مردم وحکومت عراق را از طریق این انفجارها ابلاغ کردند.

حجت الاسلام هاشم ابو خمسین از مجاهدین عراقی و از نیروهای حشد الشعبی از آخرین تحولات عراق، پیشروی های نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزاد سازی فلوجه و توطئه های اخیرعربستان سعودی و آمریکا برای ملت عراق با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به گفت و گو پرداخت.

حجت الاسلام ابوخمسین با اشاره به نا آرامی های اخیر عراق گفت: اخیرا دو حادثه بزرگ انفجار یکی در منطقه الکراده بغداد و دیگری انفجار در نزدیکی های حرم امامزاده سید محمد (ع) انجام شده که  به عنوان انتقام و تجاوز آشکار از ملت و دولت عراق تلقی می شود .

وی ادامه داد: این کار شجاعانه و جوانمردانه نبود، در واقع دشمن در خلال این تجاوز در الکراده 300 عراقی را به خاک و خون کشید و در جنایت دیگر به مقام مقدس امامزاده سید محمد(ع) درشهر بلد نزدیک سامرا نسبت به این مکان تجاوز کرد این مکان یکی از مقام های معنوی عراق است که جایگاه مقدسی بین شیعه وسنی دارد.

مجاهد عراقی با اشاره به دلایل این فجایع گفت: این اقدامات به نوعی عکس العمل داعشی هایی است که مجبور به  فرار از فلوجه شدند و بعد از این بمب گذاری ها داعش این حادثه را مستقیما برعهده گرفت .

وی به خبرگزاری حوزه گفت: در بمب گذاری های امامزاده سید محمد (ع) ابتدا سعی داشتند با تیر اندازی وارد مکان شوند اما نیروهای امنیتی مانع آنها شدند و پس از تیر اندازی به عده ای خود را منفجر کردند.

روحانی عراقی خاطر نشان کرد: نیروهای بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی) حدودا سه ساعت بعد به این مکان  رسیدند تروریست ها در اطراف حرم سید محمد(ع) که خانه های برادران اهل سنت است حملات خمپاره ای داشتند این منطقه جزو مناطقی است که حشد الشعبی به اهالی آن اجازه  بازگشت داده بودند .

دست داشتن آمریکا و عربستان در ناآرامی های اخیر

مجاهد عراقی با اشاره به دست داشتن آمریکا و عربستان در نا آرامی های اخیر گفت: تحلیل ما از این حوادث که داعش آنها را بر عهده گرفته این است که  پول عربستان و دست سفارت آمریکا وهمکاران خیانت کارآنها در این حوادث آشکار است و چند پیام به مردم وحکومت عراق را از طریق این انفجارها ابلاغ کردند.

وی افزود: پیامشان به حکومت عراق انتقام وتنبیه بود، چون حکومت عراق چندین بار در خواست سفارت عربستان و آمریکا را در آزاد سازی و نگرانی آنها از پیشروی ها و مجاهدت های حشد را در فلوجه رد کرده بود .بنابراین تروریست ها مخفیانه از فلوجه  فرار کرده بودند و با هماهنگی سفارت آمریکا و عربستان اقدام به بمب گذاری کرده و از این طریق خواستند از حکومت عراق انتقام بگیرند.

روحانی عراقی در ادامه مصاحبه اش با خبرگزاری حوزه گفت: پیغام آنها برای ملت عراق این بود که ما می توانیم شمارا از بین ببریم و ای ملت عراق تصور نکنید قوی تر از ما هستید و ما می توانیم بین شما و حکومت ایجاد فتنه کنیم و اعتماد به نفس شما را از بین ببریم و  نمی توانید به  پیروزی دست یابید همچنین با این کار این پیام را به عراقی ها دادند که می توانیم همیشه شما را نا امن کنیم واین اقدام حقیقتا جاهلانه را به منظور فتنه انگیزی میان شیعه و سنی انجام دادند.

وی افزود: ملت متوجه این اقدام خیانتکارانه که به طور مخفیانه و محرمانه مواد منفجره مخصوص در این عملیات ها استفاده کردند ، شد اما مردم با اینکه بسیار غمگین و اندوهگین شدند  تسلیم نشده و اعتماد خودشان را از عمل کردن به فتوای مراجع بزگ برای جهاد و اتحاد از دست ندادند.

حجت الاسلام خمسین اظهار کرد: بعد از رخ داد این فاجعه ها رهبران حشد الشعبی برای عرض تسلیت به مردم به این مناطق رفتند و مردم نیز از آنها استقبال کردند و اتحاد قوی بوجود آمد.

وی با اشاره به نوبت آزاد سازی موصل گفت: در حال حاضر برنامه آزاد کردن فلوجه و منطقه الشقا در دستور کار است و حرکت به سمت موصل تدریجا اتفاق می افتد و معتقدیم ما احساس امنیت در زندگی  خود نمی کنیم مگر اینکه داعش از عراق بیرون برود .

انفجارهای اخیر، عزم ما برای آزادسازی موصل را بیشتر کرد

مجاهد عراقی گفت: در حال حاضر دررسانه ها، پارلمان ،روزنامه ها مردم از حشدالشعبی می خواهند با جدیت به موصل حمله کنند واین استان را آزاد کنند .این دو حادثه انفجار باعث شد که اهتمام بیشتری در آزاد سازی موصل بوجود بیاید  بویژه بعد از پیروزی های فلوجه عزم در آزادسازی موصل بیشتر شد چراکه عکس العمل داعش را در فرار از فلوجه همگان دیدند و مردم و مقامات کشوری و حشد الشعبی در آزاد سازی موصل اتحاد دارند .

حجت الاسلام ابو خمسین گفت: دولت عراق قبلا تمایلی برای آزادسازی موصل نداشت اما در حال حاضر دولت اصرار به آزادسازی موصل دارد و تصمیماتی در این زمینه گرفته شده و شهر به شهر و روستا به روستا از شمال بغداد پیشروی در فلوجه به سمت موصل غربی و الانبار و الرمادی انجام می شود.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha