جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد الکنانی نماینده فراکسیون صادقون

حوزه/ احمد الکنانی نماینده فراکسیون صادقون گفت: دولت، رسانه و رویکرد عربستان سعودی علیه عراق تلاش کرده است و ما ارتباط با هر کشوری که دخالت منفی در امور عراق داشته را نمی پذیریم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الکنانی نماینده فراکسیون صادقون که زیر مجموعه ائتلاف فتح است گفت: دولت، رسانه و رویکرد عربستان سعودی علیه عراق تلاش کرده است و ما ارتباط با هر کشوری که دخالت منفی در امور عراق داشته را نمی پذیریم.

الکنانی در مصاحبه تلویزیونی گفت: موضع عربستان سعودی با عراق از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون موضع ضدیت بوده، علی رغم اینکه عراق از زمان نوری المالکی نخست وزیر اسبق با کشور های حاشیه خلیج فارس موضع باز داشته است، امّا عربستان سعودی از زمان تغییر نظام موضع خصمانه علیه روند سیاسی عراق داشته است.

وی با بیان اینکه ما با برقراری روابط با هر کشوری که موضع منفی با عراق داشته را نمی پذیریم، اشاره کرد: دولت و رسانه سعودی علیه عراق عمل کرده و پیوسته علیه یکی از طوایف عراق فتنه انگیزی می کرد.

عضو فراکسیون صادقون تصریح کرد: عربستان سعودی ۵ هزار انتحاری به عراق فرستاد و این مسئله براساس اظهارات حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق ثابت شده است و انتحاری ها بسیاری را به شهادت رسانده و هزاران نفر عراقی را یتیم و بیوه کرده است.

الکنانی اشاره کرد: سعودی ها باید از این ها برائت بجویند و هر کس به دنبال صفحه جدیدی از روابط است باید اول سراغ خانواده های شهدا برود.

قرار بود که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق قبل از سفر به ایران، به عربستان سعودی برود، امّا به خاطر وضعیت سلامت ملک سلمان پادشاه سعودی، این سفر به تأخیر افتاد.

به گفته ناظران، سفر الکاظمی برای تقویت اصل توازن در روابط خارجی عراق و کاهش شدت تنش میان آمریکا و عربستان از یک طرف و ایران از طرف دیگر انجام می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    زمانیکه عراق پیشرفت داشته باشد، امنیت داشته باشد و...ایران امنیت دارد و این بدست خود مردم عراق است که نفت عراق بدست مردم عراق باشد، کشور عراق بدست مردم عراق باشد و جوان عراقی برای کشور و ناموسش در همه ی زمینه ها بجنگد تا کشورش امنیت و پیشرفت داشته باشد و ایران و عراق بعنوان دو کشور همسایه امنیت و پیشرفت هر یک امنیت و پیشرفت دیگری است و تاریخ گواه خواهد شد که کشوری که در کشوری پایگاه نظامی بزند، مستشار نظامی بفرستد، یعنی بطور غیرمستقیم اعلام می کند که از نظر نظامی آن کشور در دست انهاست و این کجا به نفع ملتی در خاورمیانه بوده که منافع ملتها را ببرند و ملتها را به جان هم بیندازند و داعش را علم کنند و کمپانی های اسلحه فروش شان شیعه و سنی و کرد و ایزدی و مسیحی و... را در پشت نقاب داعش حمایت کنند و بعد رزالت کنند، مقامات بلند پایه ای که در خط الهی مبارزه با داعش بودن و هستند را شهید کنند و نیروهای مردمی را بزنند و راه غارت و بی ناموسی و هتک حرمت را بازکنند و نعل وارونه بزنند. خدا همه ی ملتها را عاقبت به خیر کند