جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عربستان

حوزه/ یک فعال عربستانی از تصمیم مقامات رژیم آل سعود برای تخریب مسجدی در منطقه شیعه نشین العوامیه در استان قطیف خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یک فعال عربستانی از تصمیم مقامات رژیم آل سعود برای تخریب مسجدی در منطقه شیعه نشین العوامیه در استان قطیف خبر داد.

عادل سعید فعال عربستانی با بیان اینکه تصمیم رژیم به تخریب مسجد امام حسین (علیه السلام) در شهر العوامیه مربوط است، افزود: شهید آیت الله نمر باقر النمر در این مسجد نماز می خواند و سخنرانی می کرد و این مسجد نماد آن شهید است.

سعید با تأکید بر اینکه مقامات رژیم سعودی به جنگ وحشیانه خود علیه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در استان قطیف ادامه می دهد، بیان داشت: مقامات رژیم می خواهند هر مسئله و امری که با شهید النمر مرتبط است را ریشه کن کنند، امّا آنها هر کاری انجام بدهند، شهید آیت الله نمر الهام بخش تمامی آزادگان باقی خواهد ماند.

وی افزود: تخریب مسجد امام حسین (ع) در منطقه العوامیه در چارچوب طرح سلطه گرانه و مستبدانه رژیم برای تخریب ده ها ساختمان در خیابان "الثوره" که مرکز آغاز انتفاضه دوم در قطیف است، انجام می گیرد.

این فعال عربستانی ادامه داد: مقامات سعودی با طرح تخریبگرانه خود، قلعه قطیف، مجسمه اللؤلؤه، مسجد المسأله و تمامی آثار باستانی که در خیابان "الثوره" قطیف قرار دارد را تخریب می کند و همه این اقدامات را به زعم خود برای توسعه این خیابان انجام می دهد. خیابان الثوره محل نقطه آغاز جنبش انقلابی در سال ۲۰۱۱ بوده و این مکان شاهد مبارزه با ظلم، استبداد و محرومیت اجتماعی بوده است.

سعید تصریح کرد: اقدام رژیم آل سعود در بازداشت گسترده روحانیون دینی این منطقه طی هفته گذشته در راستای حذف بذر اندیشه شهید آیت الله نمر و شاگردان و حامیان ایشان است.

شایان ذکر است که آیت الله شهید باقر النمر در پی رهبری اعتراضات مسالمت آمیز در سال ۲۰۱۲ برای مطالب حقوق شیعیان و برداشته شدن ظلم و ستم مقامات سعودی، بازداشت شد و به مدت سه سال زندانی بود و در سال ۲۰۱۶ اعدام شد.

آیت الله نمر در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بارها بازداشت شد و آخرین آن در سال ۲۰۱۲ بود و در ۱۵ اکتوبر ۲۰۱۴ حکم اعدام وی صادر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha