جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بن سلمان ولیعهد سعودی

حوزه/ عبد الحکیم الدخیل گفت: مقامات سعودی به خاطر مبارزه پدرم با فساد مالی دولت و مطالبه آزادی و عدالت و تلاش برای اصلاح، او را بازداشت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عبد الحکیم الدخیل فرزند عبد العزیز الدخیل معاون سابق وزارت مالی عربستان سعودی که در بازداشت به سر می برد، گفت: ما تاکنون از وضعیت پدرم در زندان خبری نداریم و تماس با وی کاملاً قطع شده و برای اینکه هیچ سیستم قانونی برای بازداشت شدگان سیاسی وجود ندارد، ما نمی توانیم وکیل بگیریم.

وی افزود: مقامات سعودی به خاطر مبارزه پدرم با فساد مالی دولت و مطالبه آزادی و عدالت و تلاش برای اصلاح، او را بازداشت کردند.

محمد بن سلمان و اطرافیان وی مرتکب خطرناکترین انواع فساد می شوند

عبد الحکیم الدخیل در گفتگو با "عربی ۲۱" تأکید کرد: محمد بن سلمان و اطرافیان وی مرتکب بزرگترین و خطرناکترین انواع فساد در کشور می شوند به گونه ای که درآمد های کشور را به حساب خود منتقل کرده و اراضی شهروندان و اموال و شرکتهایشان را مصادره می کند و پروژه هایی را با ده ها میلیارد اجرا می کند که هیچ کس غیر از خودش از جزئیات آن خبر ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر پدر باز به حکومت برگردد استعفا می دهد، گفت: اگر زمان بازگردد پدرم کار در نهاد های حکومتی را نمی پذیرد؛ چرا که او می داند اگر در داخل حکومت کار کند، باید با فساد، فریب و ظلم مدارا کند یا در آن مشارکت داشته باشد.

عربستان سعودی در نقض حقوق بشر نمونه است

سایت "عربی ۲۱" با طرح سوالی گفت: عربستان سعودی میلیارد ها دلار برای میزبانی از برنامه های بین المللی و رفاهی و فرهنگی و ورزشی به عنوان راهبردی برای تغییر وجهه کشور که به ناقض حقوق بشر شناخته می شود، هزینه کرد، آیا موفق شد؟

 عبد الحکیم الدخیل در جواب این سؤال تصریح کرد: هرگز موفق نشد. دلایل و نشانه های نقض حقوق بشر در دولت سعودی آنقدر زیاد است که به نمونه ای در نقض حقوق بشر تبدیل شده و حتی در گمراه کردن افکار عمومی در خصوص نقض حقوق شکست خورده است و بسیاری از رهبران جهان از داشتن روابط با مسئولین سعودی حاشا می کنند.

احتمال دارد برنامه دولت "جو بایدن" منجر به سرنگونی بن سلمان شود

وی در بخش دیگر گفت: احتمال دارد که برنامه دولت "جو بایدن" منجر به سرنگونی بن سلمان شود و پس از آن تغییر سیاسی و حقوقی بزرگی در عربستان به وجود آید.

فرزند مقام سابق سعودی در پاسخ به سؤالی در خصوص آینده محمد بن سلمان، گفت: بن سلمان به حدّی خودسر و بی پروا شده که عواقب سختی در پی آن است و رفتار های خطرناک ولیعهد سعودی پیشتر منجر به آشفته شدن وضعیت سیاسی داخلی و خارجی وی شده بود و حتماً رفتار هایی خواهد داشت که دیر یا زود منجر به برکناری او خواهد شد.

الدخیل تغییر رفتار بن سلمان و انجام اصلاحات سیاسی حقیقی از سوی او را دور از تصور دانست و افزود: بن سلمان از همه خانواده خاندان سعودی، فعالان، بازرگانان، فرماندهان ارتش و رؤسای قبایل کینه و دشمنی دارد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha