جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرودگاه بین المللی صنعاء - یمن

حوزه/ سازمان هواپیمایی یمن به مناسبت روز جهانی هواپیمایی با صدور بیانیه ای خواستار برداشته شدن محاصره و بازگشایی فرودگاه های یمن و توقف بمباران آن شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سازمان هواپیمایی یمن به مناسبت روز جهانی هواپیمایی با صدور بیانیه ای خواستار برداشته شدن محاصره و بازگشایی فرودگاه های یمن و توقف بمباران آن شد.

این سازمان اشاره کرد: نیرو های ائتلاف متجاوز سعودی فرودگاه بین المللی صنعاء را از سال ۲۰۱۶ میلادی به روی پرواز های بشردوستانه بسته اند و این اقدامات سعودی را نقض قانون بین المللی و حقوق بشر می دانیم.

کارکنان بخش هواپیمایی کشوری یمن با تجمع در مقابل فرودگاه صنعاء خواستار برداشته شدن محاصره و بازگشایی آن به روی پرواز های بشر دوستانه شدند. آنان استمرار بسته بودن چندین ساله این فرودگاه از سوی ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم کردند.

بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعاء، مصیبت بزرگی برای یمنی هاست؛ چراکه بیش از ۸۰ هزار بیمار به خاطر عدم سفر به خارج از کشور برای درمان، می میرند و ۶۵ هزار بیمار توموری در آستانه مرگ هستند و سفر از طریق استان های اشغال شده سخت است به گونه ای که ده ها بیمار قبل از رسیدن به فرودگاه عدن و سیئون می میرند.

همچنین فرودگاه "الریان" در استان حضرموت نیز از سوی ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی بسته است و گزارش وزارت بهداشت یمن از وجود ۴۵۰هزار بیمار که نیاز ضروری به سفر درمانی دارند خبر می دهد که از این میان روزانه ۳۰ نفر می میرند و بیش از ۸ هزار بیمار، نارسایی کلیوی دارند.

ناظران معتقدند که هدف قرار دادن فرودگاه صنعاء و بسته بودن آن طی سال های متمادی، جنایت جنگی و نقض قانون انسانی و حقوق بشر است و رنج های انسانی، اقتصادی و اجتماعی را برای یمنی ها به وجود می آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha