پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طه متوکل وزیر بهداشت یمن

حوزه/ طه متوکل وزیر بهداشت یمن در همایش پزشکی زنان و زایمان گفت: ۸ هزار زن باردار به دلیل فشار بارداری و زایمان و در نتیجه تأثیر محاصره جان خود را از دست می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، طه متوکل وزیر بهداشت یمن در همایش پزشکی زنان و زایمان گفت: ۸ هزار زن باردار به دلیل فشار بارداری و زایمان و در نتیجه تأثیر محاصره جان خود را از دست می دهند و بین ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار میزان مرگ و میر سالانه نوزادان در یمن است.

وی اشاره کرد: بیش از ۷۰ درصد داروی زایمان در یمن یافت نمی شود و ائتلاف متجاوز سعودی مانع وارد کردن این دارو می شود.

وزیر یمن تصریح کرد: در نتیجه بمباران شدید ائتلاف سعودی و استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی، شاهد افزایش نا به هنجاری و اختلال رفتاری در کودکان هستیم.

متوکل با بیان اینکه حدود ۲ هزار زن در پی حملات متجاوزان سعودی جان خود را از دست داده و ۶ هزار زن در شمار مجروحان هستند، افزود: شمار زنان و کودکان یمنی که در نتیجه تأثیرات محاصره، فوت کردند، چند برابر کسانی است که در نتیجه بمباران کشته شدند.

وی ادامه داد: ائتلاف سعودی بزرگترین جنایت جنگی را در طول تاریخ علیه زنان و کودکان یمنی مرتکب می شود و تنها راه کاهش رنج های مادران و کودکان، توقف تجاوز و محاصره است.

از سوی دیگر "رستور اوهانی" نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد گفت: یمن یکی از ۶۰ کشوری است که نیمی از مادران آن در روند زایمان فوت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha