سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تحصن مردم یمن

حوزه / شخصیت های معروف سیاسی، فرهنگی و هنری با حضور جمع گسترده ای از مردم یمن، با تحصن در مقابل مقر سازمان ملل در صنعا، ادامه تجاوزات سعودی به یمن را محکوم کردند و سازمان ملل و شورای امنیت را در این راستا مقصر دانستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از العالم، شخصیت های معروف سیاسی، فرهنگی و هنری با حضور جمع گسترده ای از مردم یمن، با تحصن در مقابل مقر سازمان ملل در صنعا، ادامه تجاوزات سعودی به یمن را محکوم کردند. تحصن کنندگان، تاکید کردند که هرگونه گفت وگوی سیاسی در یمن باید پس از برطرف شدن محاصره مردم و اجازۀ ورود دارو و مواد غذایی و سوخت به این کشور باشد.

تحصن کنندگان همچنین همدستی سازمان ملل با عربستان و سرپوش نهادن بر بمباران یمنی ها توسط آل سعود پیش از برگزاری اجلاس ژنو و هنگام آن را محکوم و تاکید کردند این مساله، پاکدستی سازمان ملل را زیر سؤال می برد.

شرکت کنندگان در این تحصن خاطر نشان کردند که بیش از 9 ماه تجاوز عربستان سعودی و مزدورانش به یمن و بمباران زیرساخت ها و اماکن مسکونی و کارخانه ها و تخریب راه ها و جاده های رابط میان استان ها و بمباران بیمارستان ها، مساجد و مدارس و ساختمان های خدمات رسانی و انبارهای مواد غذایی و کامیون های حمل مواد غذایی و سوخت و نیروگاه های برق و هر آن چه به زندگی شهروندان یمنی مربوط می شود، سبب شکل گیری فاجعه ای انسانی در یمن شده است.

تحصن کنندگان، سکوت و همدستی سازمان ملل و نادیده گرفتن اوضاع انسانی در این کشور را به مثابه مشارکت واقعی این سازمان در جنایت های جنگی و غیرانسانی دانستند که ائتلاف متجاوزان به یمن مرتکب می شوند و این همدستی، مشکلات مردم یمن به ویژه زنان و کودکان و سالمندان را در این جنگ و محاصره ظالمانه، دوچندان می کند.

تحصن کنندگان، جنایت های عربستان در یمن را مغایر با همه قوانین و پیمان ها و معاهده های بین المللی دانستند و ارتکاب این جنایت ها را عامل از بین رفتن صلح و امنیت بین المللی شمردند، به ویژه که در حال حاضر، تعز، ابین و عدن، با حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان، تحت کنترل گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش قرار گرفته اند.

تحصن کنندگان در پایان، دبیرکل سازمان ملل و اعضای دائم شورای امنیت را از نظر اخلاقی، انسانی و قانونی در قبال تجاوزات وحشیانه و محاصره مردم یمن، مسؤل دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha