جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
"احمد دارس" وزیر نفت یمن

حوزه/ چند روزی است که بیمارستان های یمن در معرض یک فاجعه واقعی انسانی قرار دارد که زندگی کودکان و بیماران را که در بخش های مراقبت های ویژه درمان می شوند، تهدید می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، چند روزی است که بیمارستان های یمن در معرض یک فاجعه واقعی انسانی قرار دارد که زندگی کودکان و بیماران را که در بخش های مراقبت های ویژه درمان می شوند، تهدید می کند.

این فاجعه بخش های خدماتی مرتبط با دارو، تغذیه و زیر ساخت ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

همه این مشکلات به خاطر پایان ذخیره سوختِ تأسیسات نفتی در شهر الحدیده است که در پی محاصره نیرو های متجاوز سعودی و توقیف ۲۱ کشتی نفتی به وجود آمد.

"احمد دارس" وزیر نفت یمن در گفتگو با پایگاه خبری العهد  گفت: بیمارستان ها و مراکز بهداشتی به مسئولین ذیربط خبر دادند که سوخت ذخیره شده در روز های آینده به پایان خواهد رسید و مجبور خواهند شد که بدون جریان برق به کار ادامه بدهند که این مسئله برای زندگی بیماران خطرناک است.

بحران برق و نبود سوخت کافی، بیمارستان ها را تهدید می کند

وی با بیان اینکه بحران برق و نبود سوخت کافی، بیمارستان ها را تهدید می کند و بخش های ویژه مراقبت کودکان به صورت کامل متوقف شده و خانواده های خودکان در طول شبانه روز نیازمند برق هستند، افزود: این بحران همچنین بخش های دارویی را تحت تأثیر قرار می دهد؛ چرا که این بخش برای اینکه همیشه خنگ نگه داشته شود، نیازمند جریان برق است.

وزیر نفت یمن به العهد گفت: زیر ساخت ها و بخش خدماتی به ویژه خدمات آبرسانی، انتقال مواد غذایی، کشاورزی و صنعت به صورت کامل در این بحران خسارت می بینند. ما می ترسیم در معرض یک واقعیت ویرانگر قرار بگیریم که منجر به بحرانی شدن اوضاع بهداشتی و اجتماعی در سایه بحران شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

سازمان ملل شریک جنایتی است که علیه مردم یمن مرتکب می شوند

دارس در خصوص ارتباط سازمان ملل متحد با محاصره تحمیلی اشاره کرد: سازمان ملل شریک جنایتی است که علیه مردم یمن مرتکب می شوند. ما از این سازمان خواستیم که وظیفه خود عمل کند و در قبال مظلومیت ملت یمن موضع گیری کند، امّا این سازمان متزلزل شد و ترجیح داد که در کنار قدرت های متجاوز بایستد. سازمان ملل از زمان آغاز تجاوز علیه یمن به صورت های مختلف در خصوص محاصره یمن همکاری و سازش کرده است.

مذاکرات و مطالبات برای برداشتن محاصره الحدیده بی نتیجه بوده است

وی ادامه داد: طرف یمنی از طریق سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی و جامعه مدنی و تمامی ابزار های مذاکراتی، از قدرت های متجاوز خواسته که محاصره تأسیسات الحدیده را متوقف کنند، امّا تمامی این شیوه ها و تلاش ها فایده ای نداشته و راه به جایی نبرده است، به همین خاطر ترجیح دادیم که طرف های نظامی مسئولیت اتخاذ اقدامات قاطعانه را بر عهده بگیرند.

نزدیک به ۲۰ کشتی بیش از ۱۰۰ روز است که در آب های یمن توقیف شده

وزیر نفت یمن در پایان بیان داشت: نزدیک به ۲۰ کشتی بیش از ۱۰۰ روز است که در آب های یمن توقیف شده و به خاطر متوقف شدن متحمل جریمه های زیادی شده است، ما برای حلّ این مسئله مطالبه گری و مذاکره کردیم، امّا تاکنون بی نتیجه بوده است؛ چرا که متجاوزان بر گرسنه نگه داشتن و کشتار ملت یمن با تمامی ابزار ها اصرار می ورزند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha