شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یمن

حوزه/ وزارت حقوق بشر یمن تداوم تجاوز سعودی آمریکایی در ارتکاب جنایت علیه شهروندان یمنی را محکوم کرد و خواستار تشکیل کمیته بین المللی مستقل برای تحقیق در خصوص جنایت های جنگی عربستان در یمن شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، وزارت حقوق بشر یمن تداوم تجاوز سعودی آمریکایی را در ارتکاب جنایت علیه شهروندان یمنی از جمله کودکان، زنان و پیرمردان محکوم کرد و خواستار تشکیل کمیته بین المللی مستقل و بی طرف برای تحقیق در خصوص تمامی کشتار ها و جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت شد که کشور های متجاوز در یمن مرتکب شده اند.

وزارت حقوق بشر در بیانیه ای عملیات نظامی مستقیم و نامنظم ارتش عربستان سعودی و مزدوران آن را در خانه ها، مجتمع های مسکونی، اردوگاه های آوارگان و مهاجرین در استان های مختلف به ویژه دو استان الحدیده و صعده محکوم کرد.

جنایت هولناک ارتش سعودی در حمله توپخانه ای چهارشنبه گذشته

این وزارت اشاره کرد: جنایت هولناک ارتش سعودی در حمله توپخانه ای چهارشنبه گذشته به یک مجتمع مسکونی در منطقه "الرقو" در شهرستان "منبه" استان صعده منجر به قربانی شدن 10 نفر و مجروح شدن 22 نفر دیگر شد که در میان آن زنان نیز وجود داشتند و بعد از آن جنایت مشابهی مرتکب شد که 45 مهاجر را قربانی کرد.

جامعه بین المللی و در رأس آن سازمان ملل متحد مسئول این جنایت هاست

وزارت حقوق بشر، جامعه بین المللی و در رأس آن سازمان ملل متحد، شورای امنیت، شورای حقوق بشر، کمیساریای امور آوارگان و سازمان بین المللی مهاجرت را مسئول این جنایت ها دانست و گفت: ائتلاف متجاوز با حمایت بین المللی همچنان به جنایت های خود علیه شهروندان  ادامه می دهد.

این وزارت بار دیگر از سازمان ملل و شورای امنیت خواست صلح و امنیت کشور ها را از هرگونه تهدیدی حفظ نموده و برای فعالسازی احکام مربوط به احترام به حاکمیت ملی و روابط دیپلماسی، توقف انواع تجاوز و محاصره هدفمند تلاش کند.

این وزارت در بیانیه خود از شورای امنیت خواست برای کشف حقایق و تحقیق در خصوص جنایت های کشور های متجاوز در یمن کمیته ای بین المللی، مستقل و بی طرف تشکیل دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha