پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علمای یمن

حوزه/ انجمن علمای یمن در پی بمباران بازار آل ثابت صعده از سوی متجاوزان سعودی که منجر به شهادت و مجروح شدن ده ها نفر شده، بیانیه ای صادر کرد و خواستار حضور تمامی اقشار کشور یمن در مقابله با تجاوز سعودی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن در پی بمباران بازار آل ثابت صعده از سوی متجاوزان سعودی که منجر به شهادت و مجروح شدن ده ها نفر شده، بیانیه ای صادر کرد و خواستار حضور تمامی اقشار کشور یمن در مقابله با تجاوز سعودی شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:
انجمن علمای یمن کشتار وحشیانه و جنایت هولناک رژیم آل سعود علیه شهروندان بی گناه را در بازار آل ثابت در شهرستان قطابر استان صعده که منجر به قربانی شدن ده ها نفر که با بمباران هواپیما های سعودی آمریکایی انجام گرفت، پی گیری می کند و می گوید: این جنایت وحشتناک در برابر دیدگان جهانیان و با همراهی شورای امنیت و سازمان ملل با ائتلاف کشور های شرور، جنایتکار، تروریست و متجاوز انجام می گیرد و این تجاوز چهار سال و نیم است که علیه ملت یمن آغاز شده است.
در برابر این ائتلاف تروریستی که به رهبری آمریکا و انگلیس و مشارکت اسرائیل هدایت می شود و بر کشتار ملت یمن اصرار دارد، بعد  از خداوند متعال و توکل و اعتماد به او، راهی جز تکیه بر توان مردان در جبهه ها و ضربات موشکی و هواپیمایی آن ها که دل مردم یمن را آرام می کند، نداریم.
این جنایت وحشیانه و جنایت های پیش از این، بیانگر بیچارگی، پستی و جنایتکار بودن مرتکبین آن است که در جبهه ها شکست می خورند و از مقابل رزمندگان قهرمان فرار می کنند، سپس می آیند بازار را بمباران کرده و مردم بی گناه را هدف قرار می دهند تا شکست و خواری خود را بیان کنند.
در مقابل این جنایت وحشیانه که در موسم حج و مقدس ترین ماه ها انجام گرفت، باید به متجاوزان و مجرمان پاسخ کوبنده داد و از این آیه قرآن پیروی کرد که می فرماید:« الشَّهْرُ الْحَرَامُ بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ وَالْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ فَمَنِ اعْتَدَی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ».( ماه‌های حرام را در مقابل ماه‌های حرام قرار دهید، که اگر حرمت آن را نگاه نداشته و با شما قتال کنند شما نیز قصاص کنید. بر هر که به ستم بر شما دست دراز کند او را از پای در آورید به قدر ستمی که به شما رسانده است، و از خدا پروا کنید و بدانید که خدا با پرهیزکاران است).  
باید پاسخ قاطع و بازدارنده باشد به گونه ای که تمامی یمنی ها بلا استثنا در سطوح نظامی، امنیتی، سیاسی، رسانه ای، اجتماعی و حمایت انسانی و مادی از جبهه ها مشارکت کنند؛ چرا که این تجاوز وحشیانه تنها با بمباران فرودگاه ها و تأسیسات، نابودی سربازان و مزدوران در جبهه ها متوقف خواهد شد و این پاسخی است که از نظر شرعی، قانونی و انسانی باید داده شود.
در پایان به خانواده های شهدا تسلیت گفته و برای مجروحین طلب شفاء می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha