جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرودگاه کربلا

حوزه/ آستان مقدس حسینی امروز پنج شنبه از انجام اولین اقدامات برای تقدیم شکایت به دادگاه های آمریکا در خصوص بمباران فرودگاه بین المللی کربلا خبر داد و گفت: یک وکیل آمریکایی برای این امر استخدام شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس حسینی امروز پنج شنبه از انجام اولین اقدامات برای تقدیم شکایت به دادگاه های آمریکا در خصوص بمباران فرودگاه بین المللی کربلا خبر داد و گفت: یک وکیل آمریکایی برای این امر استخدام شده است.

حسن رشید جواد العبایجی معاون تولیت آستان مقدس حسینی با بیان اینکه یک مسئله مهم وجود دارد و آن اینکه آمریکا تنها زبان قانون را می فهمد، لذا یک وکیل آمریکایی را برای ارائه شکایت در آمریکا علیه تجاوز آمریکایی به فرودگاه بین المللی کربلا به کار گرفتیم، گفت: همه می دانند که این مکان یک فرودگاه غیر نظامی است و از جزئیات آن با خبر هستند.

وی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه عراق نامه ای به شورای امنیت و سازمان ملل متحد، ارسال و در آن به بمباران آمریکا علیه فرودگاه کربلا اشاره کرده و گفته که این اقدم توسط سازمان های بین المللی محکوم شده است، افزود: آستان مقدس حسینی نیز از کانال های مختلفی علیه این مسئله بمباران فرودگاه اقدام کرده است.

العبایجی  ادامه داد: آستان مقدس حسینی در سطح نهاد های دولتی نیز اقدامات بزرگی انجام داده و بر اساس تصمیمی که از سوی شورای مدیریت آستان گرفته شده، ستاد بحران تشکیل داده و اکنون به همراه اعضای شورای مدیریت در جهت های گوناگون تلاش می کنیم تا افکار عمومی را در خصوص تجاوز و ظلمی که علیه فرودگاه کربلا صورت گرفته، آگاه نماییم.

شایان ذکر است که عراق سه شنبه از تصمیم خود برای شکایت رسمی از آمریکا به سازمان ملل متحد و شورای امنیت در اعتراض به بمباران آمریکایی که منجر به شهادت ۶ نفر شد، خبر داده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha