جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صالح

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح معاون دبیرکل جمعیت العمل الاسلامی بحرین گفت: حمله آمریکا به مقرهای حشد الشعبی اقدامی جنایتکارانه در حق عراق و تجاوز به حاکمیت این کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز جمعه پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل را بمباران کردند. پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی به استان‌های صلاح‌الدین، بابل، بصره و کربلا نیز هدف قرار گرفته‌اند.

منابع خبری غربی به نقل از دو مقام آمریکایی خبر دادند که حملات  آمریکا در عراق در پی حمله به نیروهای آمریکایی و انگلیسی در پایگاه «التاجی» عراق صورت گرفته است. این منابع همچنین اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی فرودگاه در حال ساخت کربلا را بمباران کرده‌اند که یکی از کارمندان فرودگاه کشته شده است.

پیش از این و در شامگاه چهارشنبه منابع خبری عراق از شلیک بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی (شمال بغداد) خبر دادند. آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار حزب‌الله عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۲ نفر خبر داد.

این در حالی است که با تصویب مجلس عراق حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور غیر قانونی است.

در همین راستا شیخ عبدالله الصالح معاون دبیر کل جمعیت العمل الاسلامی بحرین در صفحه اینستاگرام خود ضمن محکومیت این اقدام تجاوز کارانه بازگشت آرامش و ثبات به منطقه را در گرو بیرون رفتن نیروهای آمریکایی از منطقه دانست.

وی در این رابطه اقدام شب گذشته نیروهای آمریکایی در هدف قرار دادن مقرهای حشد الشعبی را اقدامی تجاوزکارانه  و گناهی بزرگ خواند و آن را جنایتی در حق ملت و کشور عراق معرفی نمود.

وی نوشت: این تجاوز بی شرمانه و گناهکارانه به مقرهای حشد الشعبی و ارتش عراق و اطراف کربلای مقدس و نجف اشرف، حمله به فرودگاه های بغداد، کربلا و سایر مناطق را که  از سوی نیروهای آمریکایی انجام شده محکوم می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر حاکمیت و استقلال عراق تاکید می کنیم و ثبات منطقه و امنیت آن با وجود نیروهای آمریکایی و جماعت صهیونیست های مهاجم و متجاوز در فلسطین اشغالی در منطقه ما هرگز محقق نمی شود .

بنابراین گزارش، نیروهای دولت متجاوز و تروریستی آمریکا در ماه های گذشته حملات متعددی به مواضع حضد الشعبی داشتند و در مهمترین حمله تجاوز کارانه خود دو تن از فرماندهان ارشد مقاومت شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس را به شهادت رساندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha