جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عراق1

حوزه/ محمد علی حکیم کارشناس عراقی گفت: سردار سلیمانی کسی بود که دشمنان اسلام؛ آمریکا و اسراییل از او می ترسیدند؛ نمی گویم فقط عراق مدیون قاسم سلیمانی است بلکه تمام جهان، کردستان، عربستان، قطر، ترکیه حتی اروپا مدیون او هستند .

تجاوزهای اخیر نیروهای اشغالگر آمریکا به پایگاه های حشدالشعبی باوجود تصویب نمایندگان مجلس عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق از یک سو و توطئه های آمریکا برای اختلاف افکنی میان گروه های سیاسی عراق و تلاش بر ای جایگزین کردن نخست وزیری که به اهداف آمریکا نزدیک باشد از سوی دیگر، این کشور را در موقعیت حساسی قرار داده است. در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با محمد علی حکیم مدیر خبرگزاری عراقی النخیل و کارشناس عراقی به گفت و گو پرداخت.

وی با اشاره به تحولات اخیر عراق و دخالت ها و همچنین تجاوز آمریکا به مراکز حشدالشعبی گفت: به اعتقاد من حملات اخیر به مواضع حشد الشعبی به معنای کامل عدم به رسمیت شناختن منشورهای بین المللی از سوی آمریکا بود. ایالات متحده آمریکا با بسیاری از منشورهای بین المللی و توافق نامه ها میان کشورها  مخالفت می کند و آنها را زیر پا می گذارد. حمله آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی که یکی از گروه های مسلح رسمی عراق است تجاوز آشکار به نیروها و پایگاه های حشد الشعبی محسوب می شود.

حکیم ادامه داد: به نظر من آمریکا  جز زبان زور و قدرت نمی فهمد و باید با آنها با قدرت رفتار کرد و کشوری مثل عراق که در آن  ۱۳ تا ۱۵  پایگاه نظامی آمریکا  وجود  دارد که بزرگترین آن عین الاسد است و پایگاه های دیگری در کردستان ، موصل و مناطق دیگر دارد و وجود سفارت آمریکا در این کشورو بزرگترین پایگاه نظامی در این کشور،  نمی تواند با قدرت با آمریکا برخورد کند و چاره ای نیست مگر اینکه با آمریکا با زبان زور و قدرت برخورد شود و او جز این زبان را نمی فهمد.

آمریکا به دنبال اختلاف افکنی بین حشد الشعبی و ملت عراق است

کارشناس عراقی ادامه داد: حمله به پایگاه حشد الشعبی که طبق مصوبه قانون مجلس عراق به رسمیت شناخته شده به معنای  واقعی این است که  آمریکا می خواهد اعتماد بین حشدالشعبی و ملت را سست کرده و ایجاد  شکاف کند و همواره از گذشته ، امروز و  آینده می خواهد به جبهه مردمی و حشدالشعبی ضربه بزند.

مدیر خبرگزاری النخیل تصریح کرد: آمریکا سال هاست خسارت های زیادی را به عراق در امور مختلف وارد کرده و از جمله آن توطئه جنگ طائفی بین شیعه و سنی بعد از آن جنگ بین شیعه و شیعه و بعد از آمدن داعش یاری و کمک رسانی رسمی به نیروهای داعش و تروریست ها از سوی آمریکا  بود. در حال حاضر نیز می خواهد اعتماد میان حشد الشعبی و ملت عراق را از بین ببرد و اختلاف ایجاد کند. اما (هیهات) بسیار بعید است  ؛ البته نمی خواهم بگویم برخی از گروه ها به حشدالشعبی معترض نیستند، اما تعداشان از چند نفر تجاوز نمی کند.

 وی یاد آور شد:  حشد الشعبی  به امر مرجعیت تاسیس و به رسمیت شناخته شد و برای دفاع از عراق و با قانون اساسی عراقی و ماده قانونی عراق و از سوی مردم ،مرجعیت و دولت عراق تایید شده است. من معتقدم این اقدام توطئه ای آشکار از طرف نیروهای آمریکایی بود برای اینکه بین حشد و مردم و دولت عراق ایجاد شکاف کنند.

حشد الشعبی و نیروهای مقاومت در منطقه خطری برای امنیت اسراییل هستند

مدیر خبرگزاری النخیل گفت: آمریکا در این حمله مرتکب جنایت بزرگی شد و به نظر من آمریکا متوجه شد که  حشد الشعبی چه جایگاهی دارد.  در حال حاضر آمریکا نمی خواهد نیروهای مقاومت مثل حزب الله یا حشد الشعبی  قدرت بگیرند چرا که وجود حشد الشعبی و نیروهای مقاومت  خطری برای اسراییل و جایگاه آمریکا است و موقعیت آنها را در منطقه می لرزاند و سست می کند.

حشد الشعبی فقط منحصر به شیعیان نیست

وی افزود:  آمریکا با تمام وجود تلاش می کند  این کیان شیعی را نابود کند البته نمی گویم حشد الشعبی تماما شیعی است بلکه  حشد الشعبی از گروه های مختلف همچون شیعه ،سنی، کردها ،مسیحی و طوائف و ادیان مختلف دیگر تشکیل شده و این دلیل بزرگی است که حشد فقط شیعه نیستند و به نظر من آمریکا به دنبال متزلزل کردن  جایگاه حشد و توقف آن است تا امنیت اسراییل و برخی کشورها را تامین کند .

کارشناس عراقی خاطر  نشان کرد: چون می داند حشد الشعبی نیرویی است که داعش را نابود کرد و می تواند قوات دیگر تروریستی را نابود کند حشد از روز اول به دستور مرجعیت عمل کرد و در راستای  دولت و حشد عقایدی عمل می کند. شعار آنها  این است که از مرگ نمی ترسند و شعارشان و هدفشان شهادت است. هنگامی که به سمت شهادت می روند افتخار می کنند. اینچنین حشد با  آمریکا و اسراییل و بیشتر دنباله های سیاست باز آنها مقابله کرد. نیروهای اسراییل و آمریکا و  ترامپ به هر شکل به دنبال ضربه زدن به حشد الشعبی برای حفظ امنیت خودشان هستند .

نفوذ موساد ،بعثی ها و سی آی ای در بخشی از حکومت عراق

وی با اشاره به دخالت برخی از مقامات سیاسی عراق در ترور شهید سردار سلیمانی گفت: بین عناصر آمریکایی، اسراییلی، اروپایی و داعش اختلافی نیست همه آنها علیه عراق تلاش می کنند و قوای سیاسی عراق  از سوی اطلاعات آمریکا، موساد و  سازمان های اطلاعات بین المللی حمایت می شوند .یکی از ارکان روسای ثلاثه که شیخ خزعلی اعلام کرده برخی از سیاسیون عراق در این ماجرا دخالت داشتند  به نظر من در پارلمان و حکومت عراق و ارکان و قوای سه گانه  عراق داعش، بعثیها صهاینه و فاسدین، صدامیان و آمریکایی ها، موساد و اطلاعات آمریکا متاسفانه  نفوذ دارند و با سازش و توطئه جای پا باز می کنند.

حکیم تصریح کرد: در حکومت عراق این عناصر از طریق بعثی ها و برخی از احزاب سیاسی نفوذ کردند و در پست ها و جایگاه حساس حضور پیدا کردند و تلاش کردند تا شهید سلیمانی را هدف قرار دهند.  شهید سلیمانی و شهید المهندس که نماد مقاومت بودند . شک ندارم ایادی پلیدی در روسای قوای سه گانه وجود دارد  یکی از آن دو در اطلاعات عراق  یا پارلمان که در این حمله مشارکت داشتند. چرا که شهید سلیمانی درد داعشی ها بود؛ داعشی هایی که برای نابودی عراق آمدند و شهید سلیمانی با آنها مبارزه کرد. هدف او شهادت بود و راهش راه امام حسین(ع)  بود. او آرزومی کرد در راه امام حسین(ع)  گام بر دارد و آرزوی او این بود و آن را به دست آورد و شهادت گوارای وجود او باد .

     شهید سلیمانی سیاست و مقاومت را در هم آمیخت

وی با بیان اینکه بعد از رحلت امام خمینی(ع) چنین تشییع باشکوهی را ندیده بودیم، افزود: محبویت شهید سردار سلیمانی در همه جای عالم اسلامی اعم از سنی ،شیعه و همه طوائف حتی مسیحی ها دیده می شود . برخی از مسیحیان او را مرد اسوه،مرد حسینی وکسی که به خداوند توکل داشت، می دانند .او مردی منحصر به فرد بود و سیاست و مقاومت را با هم مخلوط کرد و مفهوم جدیدی آورد.

وی گفت: سردار سلیمانی کسی بود که دشمنان اسلام؛ آمریکا و اسراییل از او می ترسیدند. حقیقتا نمی گویم فقط عراق مدیون قاسم سلیمانی است بلکه تمام جهان، کردستان، سعودی، قطر، ترکیه حتی اروپا مدیون او هستند . اگر او نبود داعش سراغ دولت های عربی ،ترکیه و کشورهای عربی و کردستان می رفت و آنها را  از بین می برد و خطری برای اروپا بود. او با حکمتش توانست تروریست را از بین ببرد با حکمت و سیاستش توانست تروریست ها را  مثل موش از میدان های جنگ فراری دهد.

با خون شهیدان سلیمانی و المهندس محور مقاومت قدرتمندتر شد

کارشناس عراقی ادامه داد: شهید سلیمانی می فهمید که چه کاری انجام می دهد  و آمریکا می خواست از دست او به شیوه های مختلف راحت شود . اما آمریکا نمی دانست با شهید کردن او  از هر قطره خون او وشهید المهندس که ریخته شد هزاران سلیمانی و هزاران  مهندس بوجود می آید و  محور مقاومت قدرتمند تر شده است.

وی افزود: محور مقاومت محور کرامت، آزدی، اهداف شریف، محور شهادت محور خدمت، کمک محور عطا  و محوری است که هرگز پایان نمی یابد و همگان محور مقاومت را به واسطه قاسم سلیمانی می شناسند و او برای دشمنان ترسناک بود و به شدت از او می ترسیدند.به نظرمن خون شهید سلیمانی و المهندس  نابودی اسراییل این غده سرطانی را دهها سال سرعت می بخشد . چرا که خون او نیروهای مقاومت و مردم را در همه جای اروپا، آمریکا و افریقا و در کل منطقه غضبناک کرد .

مدیر خبرگزاری النخیل با اشاره به اینکه  اسراییل آمریکا را به ترور سردار قاسم سلیمانی تشویق کرد، افزود: او دشمن اول آنها بود، شهید سلیمانی با حکمتش آنها را خشمگین کرد بود، نتانیاهو ترامپ احمق را تشویق به ترور کرد و ترامپ بعد از این بیشتر پشیمان خواهد شد. همانطور که کارتر در سال  ۱۹۷۰ در دوره اول ریاست جمهوری اش هزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و گرفتن دیپلمات های آمریکایی از سوی ایران همراه شد و مردم آمریکا از وی خشمگین شدند و در دوره دوم رای نیاورد و در آن زمان کل جهان اذعان کردند که این مهمترین دلیل عدم موفقیت کارتر در دوره دوم ریاست جمهوری اش بود. همچنین سال ها پیش هیلاری کیلنتون به دلیل کشته شدن سفیر آمریکا در بنغازی توفیقی در ریاست جمهوری به دست نیاورد و در حال حاضر نیز ترامپ با انجام دادن این جنایت احتمال دارد در دوره دوم ریاست جمهوری شکست بخورد.

وی با اشاره به تاثیر این جنایت ترامپ در آینده آمریکا گفت: اقدام جنایت بار آمریکا علیه سردار سلیمانی آمریکا  را دچار خسارت می کند و خون شهید سلیمانی برای آمریکا عواقب خطرناک دارد به خصوص برای ترامپ . ترامپ با این کار و به  شهادت رساندن شخصیت محبوب جهانی به نظر من مخزن باروت را منفجر کرد و خون او اشک ها و خشم ها را در مقابل استکبار آمریکا برانگیخت و آمریکا اولین سیلی را با حمله موشکی ۱۵ موشک به عین الاسد خورد و کرامت  آمریکا با خون پاک شهید سلیمانی از بین رفت و بینی آمریکا را به خاک مالید.

کارشناس عراقی با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا در عراق گفت: این حمله برای اولین بار در تاریخ آمریکا انجام شد با این حمله دردآور که آمریکا جرات پاسخ به آن را نداشت و می دانست  اگر پاسخ دهد پایگاه های  خلیجی او و  پایگاه های نظامی و سفارت  هایش در منطقه  و اسراییل با خاک یکسان می شود.

وی در پایان گفت: آمریکا جرات نکرد حتی  کشته هایش را تا این لحظه اعلام کند آمریکا با این ضربه بیدار شد و فهمید محور مقاومت محوری است که سکوت نمی کند .حشدالشعبی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حوثی ها، حزب الله ، این گروه های مقاومت، مانند  سعودی و قطر دولت های خلیجی و اروپایی که وابسته صد در صد به آمریکا هستند ، نیستند بلکه محور مقاومت محور قوی و موثر در بیشتر سیاست های منطقه است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha