جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عراق3

حوزه / شیخ هاشم ابوخمسین روحانی و مجاهد حشد الشعبی گفت: آمریکا و انگلیس هیچ دلیلی را ارائه نکردند که حمله به التاجی را حشد الشعبی انجام داده باشد و تنها صحبت از انتقام کردند و در واقع این عکس العملی وقیحانه و ظالمانه بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در حالی این روز ها عراق با تحولات سیاسی و نظامی مهمی دست و پنجه نرم می کنند که پایگاه های حشد الشعبی از سوی نیروهای اشغالگر دولت تروریست آمریکا مورد  هدف قرار گرفته اند.

تحولات سیاسی همچون استعفای نخست وزیر، عدم هماهنگی میان احزاب سیاسی و اجرایی نشدن قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق شرایط سیاسی این کشور را متزلزل کرده است.

اما با معرفی الزرفی به عنوان نخست وزیر جدید عراق برخی از گروه های مقاومت اسلامی عراق از جمله «عصائب اهل الحق» (شیخ قیس الخزعلی) که وابسته به «فراکسیون الفتح» (هادی العامری) است، به شدت با انتخاب الزرفی به عنوان نخست وزیر جدید مخالفت کرده و این چهره را مخالف گروه های مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی معرفی کردند. 

این درحالی است که پیش از این اخباری از نتایج تحقیقات در خصوص دست داشتن برخی از مقامات سیاسی ارشد عراق در ترور فرماندهان مقاومت شهید سردار سلیمانی و شهید المهندس مخابره شده بود. همچنین پیش از این کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق از دستیابی به نتایج جدید در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس نایب رئیس حشد الشعبی خبر داده و اعلام کرده بود: یکی از رؤسای سه گانه عراق در خصوص تررو سردار سلیمانی و المهندس دست داشته است.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با شیخ هاشم ابوخمسین روحانی و مجاهد حشد الشعبی به گفت و گو پرداخته است.

شیخ هاشم ابوخمسین روحانی و از مجاهدان حشد الشعبی عراق در گفت و با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه پیرامون حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی گفت: حمله اخیر به مواضع حشدالشعبی از سوی آمریکا بدون ارائه مدارک موثق بوده و بر اساس آنچه در اظهارات تلوزیونی ارائه نمودند تعبیر به انتقام کردند.

وی ادامه داد: بر اساس ادعای آنها پایگاه التاجی با موشک هدف قرار گرفته و آنها به دنبال انتقام از مقاومت هستند؛ این درحالی است که نیروهای مقاومت به طور رسمی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفتند بنابراین این عمل غیر منطقی، غیر قانونی و ظالمانه است .

آمریکا به دنبال دور کردن حشد الشعبی از اولویت های عراق است

روحانی مجاهد حشد الشعبی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس هیچ دلیلی را ارائه نکردند که حمله به التاجی را حشد الشعبی انجام داده باشد  و تنها صحبت از انتقام کردند و در واقع این عکس العملی غیر منطقی، وقیحانه و ظالمانه بود؛ البته آنها با این اقدام چند هدف را دنبال می کنند از جمله اینکه آنها به دنبال حفظ آبروی آمریکا بودند و از سوی دیگر به دنبال منحرف کردن تمرکز نیروهای حشد الشعبی و مقاومت به سمت مسائل حاشیه ای و دور از اولویت همچون حفظ نظام و دور کردن داعش از عراق و حفظ وحدت و یکپارچگی تشیع هستند.

اعلام آمادگی عشایر و مردم کربلا برای جهاد با آمریکایی ها

وی ادامه داد: آمریکایی ها به دنبال ایجاد اختلاف سیاسی و درگیری میان نیروهای مقاومت، ارتش عراق، وزیر دفاع،  نخست وزیر و مسئولان امنیتی این کشور هستند و  هدفی به غیر از این ندارند که البته اهدافشان  هم محقق نشد. چرا که  اولا از جهت خسارت به نیروی انسانی تعداد شهدا و زخمی ها خیلی کم بوده یا اصلا  خسارت جانی نداشته بلکه با این حمله به دنبال ترساندن نیروهای مقاومت بودند. اما از سوی دیگر این حمله نتایج مثبتی داشت  چنانچه نیروهای مردمی شیعه همچون مردم کربلا برای جهاد اعلام آمادگی نمودند. همچنین  استان المثنی و سماوه برای اخراج آمریکایی ها در کنار حشد الشعبی اعلام آمادگی نمودند و اتفاقا عشایر نیز اعلام کردند که می خواهند به صحنه بیایند و در کنار حشد الشعبی با آمریکا بجنگند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها هیچ احترامی به قوانین بین المللی یا قوانین جمهوری عراق و قانون رسمی مجلس عراق نمی گذارند، افزود:  بعضی از بعثی ها و نیروهای سیاسی کرد و اهل سنت از ماندن آمریکا در عراق بهره برداری می کنند در واقع ماندن نیروهای آمریکا در عراق به نفعشان هست.

خلأ سیاسی در عراق نقشه شوم آمریکا است

روحانی مجاهد حشد الشعبی با اشاره به استعفای نخست وزیر عراق و ایجاد خلأ سیاسی در عراق گفت: چنین شرایطی که پیش آمد  جزء نقشه های  آمریکا بود که این منصب مدتی خالی بماند تا اختلال در قانون اساسی عراق ایجاد شود تا آنجا که آمریکا و انگلیس در امور عراق دخالت کنند؛ و راهی برای ناهماهنگی سیاسی برای عراق ایجاد کنند و از سازمان ملل و شورای امنیت درخواست کنند که عراق را به بند ۷ شورای امنیت و تحت قیومیت جهانی ببرند؛ و عراق حق خرید و فروش سلاح را نداشته باشد و نتواند از خود دفاع کند. این  نقشه برای عراق خیلی خطرناک است و دوباره ما را ۱۵ سال به عقب می اندازد. بعد از اجرای این نقشه شوم خودشان رئیس جمهور و نخست وزیر تعیین و قانون اساسی تصویب می کنند و احتمال این فاجعه و خطر در آینده عراق هست.

وی با اشاره به عکس العمل نیروهای مقاومت عراق گفت: شیعیان، نیروهای مقاومت و حشد الشعبی در حالی سکوت اختیار کردند که مطیع امر مرجعیت و برخی از رهبران سیاسی‌شان هستند. هر زمان که احساس خطر از این جهت وجود داشته باشد، بازبودن سفارت خانه آمریکا و انگلیس و هیچ پایگاه و هیچ سربازی را در عراق و سوریه و منطقه برنمی تابند و تحمل نخواهند کرد و  آن وقت هست که آتش به اختیار عمل می کنند. آن زمان دشمنان متوجه خواهند شد تشیع و نیروهای مقاومت چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر که ما جبرا سکوت اختیار کردیم به دلیل موازنات و معادلات و اوامر مسئولان و ضعف حکومت عراق است و نیروهای مقاومت باید صبر کنند؛ اما در آینده اگر اختلال ایجاد شود حتما کشور دست آمریکا نمی افتد بلکه  دست آمریکا از عراق و کل منطقه انشاء الله قطع می شود.

شیخ ابو خمسین مجاهد عراقی با اشاره به دست داشتن یکی از مقامات ارشد سیاسی عراق در ترور فرماندهان مقاومت شهید سلیمانی و شهید المهندس گفت: دخالت و خیانت یکی از روسای سه گانه عراق  ۹۹ درصد صحیح است. قبل از حادثه ترور فرماندهان مقاومت شیخ الخزعلی دبیر عصائب اهل الحق قرائن و مدارکی را ارئه کرد که خیانت بزرگی از سوی یک یا دو نفر از سران سه قوه که بعد از استعفای عادل عبد المهدی دو نفر شدند وجود دارد. خیانت آنها در اخلال امنیت تظاهرات و کشتار تظاهرکنندگان توسط گارد حمایت رئیس جمهور محرز است و انگشت اتهام به سمت رئیس جمهور است.

وی با بیان اینکه اگر چه نتایج تحقیقات را به طور شفاف علنی نکردند، افزود: قرائنی وجود دارد که حاکی  از مشارکت تیم امنیت فرودگاه و مدیر اطلاعات عراق مصطفی الکاظمی است که خیلی به رئیس جمهور نزدیک است . آنها سعی می کردند نیروهای بعثی و سنی ها را برای منصب نخست وزیری جایگزین کنند.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم هماهنگی اطلاعاتی و خیانت از طرف برخی از بزرگان عراق در به شهادت رساندن شهید سردار سلیمانی وشهید ابومهدی المهندس و همراهانشان وجود داشته است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha