یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق

حوزه/ دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، از دولت عراق خواست تا گام های قاطعی برای پایان دادن به حضور آنچه ائتلاف بین المللی در عراق نامیده می شود، بردارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، امروز پنجشنبه از دولت عراق خواست تا گام های قاطعی برای پایان دادن به حضور آنچه ائتلاف بین المللی در عراق نامیده می شود، بردارد.

شیخ الخزعلی در مطلبی در وبلاگ خود نوشت: نیروهای اشغالگر آمریکایی با نقض آشکار خون پاک، تجاوز آشکار به امنیت و حاکمیت عراق و اقدام تروریستی غیرقابل قبول، معاون فرمانده عملیات کمربند بغداد را هدف قرار داد و شهید ابوتقوی السعیدی و همرزمش شهید ابوسجاد از فرماندهان تیپ ۱۲ حشد الشعبی و تعدادی از اعضا بر اثر پهپادهایی که مقر حشد الشعبی را در قلب بغداد هدف قرار دادند، مجروح شدند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی که مرتکب این جنایت تروریستی شدند، مسئولیت کامل نقض حاکمیت عراق و حمله به برادران مجاهد ما در حشد الشعبی را بر عهده دارند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق ادامه داد: در حالی که تأیید می کنیم که اظهارات و محکومیت ها با توجه به جنایات و تخلفات مکرر دیگر فایده ای ندارد، از دولت عراق می خواهیم که گام های قاطعی برای پایان دادن به حضور نیرو های به اصطلاح (ائتلاف بین المللی) در عراق بردارد و همه نیروهای خارجی اشغالگر را در اسرع وقت اخراج کرده و همه بهانه های آمریکایی ها را برای طولانی شدن حضور خود در سرزمین و آسمان ما از میان بردارند.

شیخ الخزعلی بر لزوم پاسخگویی قانونی این نیروها در قبال جنایات و تخلفاتشان تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha