چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق

حوزه/ دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق به شدّت از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق انتقاد کرد و گفت: الکاظمی و دولت او با حشد الشعبی دشمنی دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق به شدّت از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق انتقاد کرد و گفت: الکاظمی و دولت او با حشد الشعبی دشمنی دارند.

وی با اشاره به اینکه با بازداشت فرمانده عملیات الانبار و کربلا در حشد الشعبی مخالفت کردیم؛ چراکه خلاف چارچوب قانون بود، افزود: در آغاز انگشت اتهام به سوی علی مصلح (برادر قاسم مصلح) بود، امّا با دخالی داخلی در کربلا این اتهام به قاسم مصلح وارد شد.

دبیرکل گردان های اهل الحق، شیوه و زمان بازداشت "مصلح" نشانگر هدف قرار دادن سیاسی دانست و گفت: این اقدام یک روز بعد از تظاهرات انجام گرفت و این یک بازداشت سیاسی آشکار است.

شیخ الخزعلی تصریح کرد: زمانی که شخصی نخست وزیر می شود، این معنی نیست که او معصوم بوده و حرف او حرف حکومت و قانون است. اگر ما این مسئله را قبول کنیم، زمینه برای بازگشت دیکتاتوری و حکومت پلیسی باز خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر تمایز بین شخصیت ها و عناوین، گفت: ما به سخصیت ها اعتراض داریم نه قانون. بسیاری در کشور خود به مناصب دست یافتند و دیکتاتور شدند.

دولت الکاظمی دشمنی خود را علیه حشد الشعبی ثابت کرده است

عضو ارشد گردان های اهل الحق با تأکید بر اینکه دولت الکاظمی با عملکرد خود دشمنی خود را علیه حشد الشعبی ثابت کرده است، بیان داشت: اقدامات مصطفی الکاظمی تنها جنبه ی رسانه ای دارد، امّا انتظار می رود که او حقیقتاً از حشد الشعبی حمایت کند. همچنین دشمنی بین حشد الشعبی و الکاظمی تنها از طرف نخست وزیر است و دلیل این دشمن مخالفت حشد با حضور آمریکایی ها در عراق است.

قاتلان تظاهرات کنندگان در نزد نیرو های امنیتی شناخته شده اند

شیخ الخزعلی با اشاره به اینکه سیاست دیگر دولت عراق، متهم کردن فرماندهان حشد الشعبی و مسئولین آن به هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان است، گفت: قاتلان تظاهرات کنندگان در نزد نیرو های امنیتی شناخته شده اند و معترضان آنها را به اسم می شناسند. حشد الشعبی به خاطر تأکید بر اخراج نیرو های آمریکایی مورد هدف قرار می گیرد.

نخست وزیر با تأکید بر باقی ماندن نیروهای آمریکایی، خلاف قانون عمل می کند

وی با تأکید بر اینکه "مصلح" به جناح های دولتی وابسته نبوده و آن را مهره ضعیف قلمداد کردند، افزود: نخست وزیر با تأکید بر باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق، خلاف قانون عمل می کند.

وزیر دفاع عراق قدرت ارتش را برای طرف آمریکایی به نمایش بگذارد، نه برای حشد الشعبی

دبیرکل گردان های اهل الحق به ارتش و توانایی آن در حمایت از کشور ابراز افتخار کرد و از وزیر دفاع عراق خواست، قدرت ارتش را برای طرف آمریکایی به نمایش بگذارد، نه اینکه برای حشد الشعبی قدرت نمایی کند. ارتش و حشد الشعبی برادر هستند و هیچ وقت با هم درگیر نشدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha