دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق

حوزه/ دبیرکل گردان‌های اهل الحق عراق گفت: طرح‌های شومی در کشور عراق در حال اجراست که انگلیس در پشت پرده آن قرار دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل گردان‌های اهل الحق عراق با بیان اینکه طرح‌های شومی در کشور عراق در حال اجراست که انگلیس در پشت پرده آن قرار دارد، افزود: همگی می‌دانند که امارات در منطقه به ویژه عراق نقش شوم و خرابکارانه دارد.

وی مقدم دانستن منافع عمومی بر منافع شخصی را وظیفه شرعی و اخلاقی در برابر خداوند، اهل بیت (ع) و ملت دانست و گفت: "چارچوب هماهنگی" به خوبی خطر پروژه‌هایی که از خارج علیه عراق برنامه ریزی شده را درک می‌کند.

شیخ الخزعلی با تأکید بر اینکه "چارچوب هماهنگی" حتی اگر فراکسیون اکثریت شود، هرگز در تشکیل دولت وارد نخواهد شد؛ چراکه می‌داند پروژه خارجی چه در سر دارد، ادامه داد: "چارچوب هماهنگی" دو راه دارد؛ یا اینکه در تشکیل دولت مشارکت کامل داشته باشد یا اینکه در صف اپوزیسیون قرار گیرد.

دبیرکل گردان‌های اهل الحق تصریح کرد: ما در اخلاص قدرت‌های سیاسی شیعی عراق که اکنون چند دسته شدند، شکی نداریم، امّا کسانی هستند که به روش‌های مختلف برای فتنه انگیزی میان طرف‌های شیعه تلاش می‌کنند.

وی بیان داشت: وظیفه ما وحدت کلمه است و این دور از عقل است که همدیگر را متهم کنیم.

شیخ الخزعلی هدف قرار گیری منطقه سبز بغداد را با گروه‌های مقاومت غیر مرتبط دانست و گفت: یکی از طرف‌های سیاسی که در حال حاضر در پُست های جدید قرار دارد، همچنان نفت عراق را به اسرائیل می‌فروشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha