جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق

حوزه/ شیخ قیس الخزعلی گفت: تکذیب نقض اخیر حاکمیت عراق از سوی آمریکا در هدف قرار دادن پایگاه های حشد الشعبی، مسئولیت آن را سلب نمی کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق با تأکید بر اینکه تکذیب نقض اخیر حاکمیت عراق از سوی آمریکا در هدف قرار دادن پایگاه های حشد الشعبی، مسئولیت آن را سلب نمی کند، از دولت عراق خواست به وظیفه خود در ایجاد سامانه پدافند هوایی که بتواند از حاکمیت عراق دفاع کند، تأکید کرد.

وی در صفحه تویتر نوشت: اگر ایالات متحده آمریکا این کار را نکرده، پس این به این معنی است که دشمن اسرائیلی مرتکب این امر شده است. همه می دانند این امکان وجود ندارد که هواپیمای اسرائیلی بر فراز آسمان عراق پرواز کند و پایگاه های نظامی در سرزمین عراق را بدون موافقت طرف آمریکایی هدف قرار دهد.

صهیونیست ها، همان دشمن حقیقی و اولین و بزرگترین دشمن عراق هستند

شیخ الخزعلی بیان داشت: این مسئله همان چیزی که پیشتر گفتیم را تأکید می کند و آن اینکه صهیونیست ها، همان دشمن حقیقی و اولین و بزرگترین دشمن عراق هستند و گزینه پیوستن به معادله بازدارندگی منطقه ای مقاومت، همان گزینه درست است.

دبیرکل گردان اهل الحق تصریح کرد: سکوت دولت و عدم محکومیت این اقدام از سوی شماری از نیرو های سیاسی، امری غیر قابل قبول و با ادعا های ملی و توجه به حاکمیت در تناقض است.  

عدم اقدام دولت عراق در خرید سامانه پدافند هوایی سوال برانگیز است

وی در ادامه گفت: عدم اقدام دولت عراق در خرید سامانه پدافند هوایی برای اینکه عراق بتواند از آسمان خود دفاع کند و مانع نقض حاکمیت کشور توسط اسرائیل و ترکیه شود، سوالات متعددی را در خصوص دلایل و انگیزه این امر به وجود می آورد.

شیخ الخزعلی افزود: ایالات متحده آمریکا باید به مسئولیت ها و به وظایف خود در حمایت از آسمان عراق عمل کند و تا زمانی که اشغالگری کند، مسئول این امر است و مانع نقض حریم آسمان عراق توسط هواپیماهای اسرائیلی شود، در غیر این صورت او با اسرائیل در تجاوز مشارکت دارد.

دبیرکل گردان الحق در پایان گفت: دولت عراق باید به وظایف خود در ایجاد سامانه پدافند هوایی و دفاع از حاکمیت عراق عمل کند و نیرو های سیاسی نیز این اقدامات ناقضانه را محکوم کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha