سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حشد الشعبی

حوزه/ هشت گروه وابسته به حشد الشعبی عراق با صدور بیانیه ای بر مخالفت خود با حضور نیرو های آمریکایی در عراق و اقدامات تجاوز کارانه آن تأکید کرده و موضع خود را در مخالفت با نخست وزیری عدنان الزرفی اعلام کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هشت گروه وابسته به حشد الشعبی عراق با صدور بیانیه ای بر مخالفت خود با حضور نیروهای آمریکایی در عراق و اقدامات تجاوز کارانه آن تأکید کرده و موضع خود را در مخالفت با نخست وزیری عدنان الزرفی اعلام کردند.

  متن بیانیه به شرح زیر است:

بعد از مصوبه مجلس نمایندگان عراق در خصوص خروج فوری نیروهای بیگانه، این مصوبه مورد پذیرش دولت قرار گرفت و ملت عراق نیز با تظاهرات میلیونی این مصوبه را تأیید کردند.

ملت عراق در این تظاهرات مخالفت قاطع خود را با حضور نیرو های اشغالگر آمریکایی و اقدامات آن در نقض حاکمیت عراق و کشتار ملت و ترور فرماندهان، بمباران پایگاه های نیرو های امنیتی اعلام کرد.

بعد از اینکه گروهی از برادران خواستار اعطای فرصت به راهکار های سیاسی برای فشار بر این نیرو ها برای عقب نشینی از خاک عراق شدند، با دلیل قاطع متوجه شدیم که سرکشی و طغیان دولت آمریکا بیشتر شده و اقدام به تجاوز های بیشتری کرده که این تجاوز ها به نیرو های ارتش و پلیس،  فرودگاه های مدنی و جان غیر نظامیان رسید.

به همین خاطر غیرتمندان گروه های مقاومت عراق با برگزاری نشستی موضع تاریخی خود را با پیام هایی اعلام می کنند:

پیام اول خطاب به نیرو های اشغالگر آمریکایی

پیام اول خطاب به نیرو های اشغالگر آمریکا؛ بعد از عدم پذیرش مصوبه ملت، مجلس نمایندگان و دولت عراق و عدم عقب نشینی نیروها و استمرار نقض حاکمیت عراق و کشتار ملت آن، ثابت کردید که شما نیرو های اشغالگر هستید و تنها زبان زور می فهمید و بر این اساس با شما تعامل خواهد شد و بدانید تمامی عملیاتی که علیه شما انجام گرفت، واکنش ساده علیه تجاوز ها بوده است؛ چرا که تصمیم برای عملیات در آن وقت اتخاذ نشد. با این وجود نتوانستید این واکنش ساده را تحمل کنید و به حضور خود در بیشتر پایگاه های خود ادامه دهید، لذا مجبور شدید نیرو های خود را از این پایگاه ها خارج کرده و در پایگاه های معین متمرکز کنید و سامانه های پدافند هوایی برای حمایت از آن بیاورید؛ پس اگر تمامی گروه های مقاومت تصمیم بگیرند که هم زمان در مقابل شما بایستند و زمین و آسمان عراق را برای شما جهنم کنند، چه حالی خواهید داشت.

ما می دانیم تمامی تهدید های اخیر شما در هدف قرار دادن گروه ها و فرماندهان مقاومت، تنها تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر شکست خودتان است و شما ضعیف تر از آن هستید که با گروه های مقاومت عراقی وارد جنگ شوید. فرماندهان نظامی شما از میزان قدرت مقاومت عراق باخبرند؛ چرا که آنان در دوره اشغالگری سابق آن را تجربه کردند.

شما با تهدید عراق به تشدید تجاوز در شرایطی که ملت آن با ویروس کرونا درگیر است، ماهیت و حقیقت خود را نشان دادید و مشخص شد شما بر خلاف آنچه در رسانه ادعا می کنید اهمیتی برای این ملت قائل نیستید.

پیام دوم خطاب به قدرت های سیاسی عراق

پیام دوم خطاب به قدرت های سیاسی؛ ما موضع ثابت و اصولی خود را در مخالفت با نخست وزیری عدنان الزرفی نامزد سازمان اطلاعات آمریکا اعلام می کنیم و به رئیس جمهور هشدار می دهیم که با معرفی این شخص به عنوان نامزد نخست وزیری با خواسته تظاهرات کنندگان و توصیه آیت الله سیستانی مخالفت کرده و یک نامزد جنجال برانگیز متهم به فساد را معرفی  کرده است. او با این کار آرامش داخلی را عمداً مورد تهدید قرار می دهد. امّا هرگز اجازه نخواهیم داد این کار انجام بگیرد و تمامی تلاش خود را برای حفظ استقرار و امنیت کشور به کار خواهیم گرفت.

ما حمایت برخی از اعضای مجلس نمایندگان از نخست وزیری این مزدور را محکوم کرده و آن را لکه ننگی برای آنان می دانیم و از آنان می خواهیم که عذر خواهی کرده و از این اشتباه عقب نشینی کنند. ما به سایر اعضای مجلس نمایندگان که اکثریت مجلس را تشکیل می دهند، امید داریم تا این توطئه را که می خواهد آینده عراق و ثروت آن را در اختیار ترامپ قرار داد، خنثی کند. ترامپ به دنبال سرقت نفت عراق و تمامی ثروت های آن است.

پیام سوم خطاب به ملت عراق

پیام سوم به ملت عراق؛ با شما پیمان می بندیم تا در دفاع از شما همچون سربازانی وفادار باقی بمانیم و برای شما جانفشانی کنیم. ما هرگز به آمریکا اجازه نخواهیم داد که به اشغالگری سرزمین ما ادامه دهد، ثروت های ما را به سرقت ببرد و به خاطر رژیم صهیونیستی کشور ما را تجزیه کند.

همچنین با شما عهد می بندیم همانطور که در مقابله با تهدید داعش وارد عمل شدیم، در هر بحران و تهدیدی جانمان را فدا کنیم. این مسئله شامل دشمن جدید ویروس کرونا نیز می شود و منّتی بر شما نیست و این وظیفه ماست.

گروه های مقاومت

۱- جنبش گردان های اهل الحق ۲- جنبش نجبا ۳- گردان های سید الشهدا ۴- گردان های امام علی (ع) ۵- جنبش الاوفیاء ۶- گردان های عاشورا ۷- جنبش سربازان امام ۸- گردان های خراسانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha