پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نجبا

حوزه/ مهندس نصر الشِمَّری در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که موضع مقاومت عراق در قبال اشغالگران روشن، نهایی و قطعی بوده و مقابله با آمریکا تا اخراج آخرین سرباز بیگانه از خاک عراق ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه نصر الشمری سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگوی تلویزیونی با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تداوم حضور نیروهای خارجی در عراق گفت: به بیگانگان، نیروهای ائتلاف و در رأس آن‌ها اشغالگران امریکایی پیام می‌دهیم که بهتر است به کشورهایتان بازگردید و به ملت خودتان برای مبارزه با پاندمی کرونا کمک کنید.

وی ادامه داد: حالا که کرونا در حال نابودی مردم امریکاست، دولتمردانشان بهتر است از دیگر کشورهای دنیا عبرت بگیرند، در غیر این‌صورت ملت امریکا بی‌توجهی و عملکرد ضعیف دولت خود را برنخواهد تابید.

الشمری افزود: همزمان با قربانی شدن هزاران امریکایی بر اثر ویروس کشنده کرونا، کاخ سفید سربازان ارتش ایالات‌متحده را در کشورهای تحت اشغال رها کرده است تا سرنوشت حتمی‌شان به‌دست نیروهای مقاومت رقم بخورد.

سخنگوی نُجَباء با اشاره به حضور اشغالگرانه نیروهای متجاوز امریکایی در خاک عراق، اظهار داشت: ارتش امریکا قبلا تجربه رویارویی با ملت عراق را داشته است و فرزندان عراق نشان داده‌اند که بدون توجه به توان و امکانات دشمن، هرگز سلطه هیچ نیروی اشغالگری را تحمل نکرده‌اند. بنابراین به اشغالگران هشدار می‌دهم، بهتر است که تا دیر نشده به کشورتان بازگردید و به داد مردمتان برسید و جان خود را از چنگ سلاح مقاومت نجات دهید، پیش از آنکه سرنوشت ناگواری برایتان رقم بخورد.

الشمری در پاسخ به سؤالی درباره برنامه آینده مقاومت اسلامی عراق برای مقابله با حضور نظامی امریکا، گفت: مقاومت اسلامی صبر راهبردی را در دستور کار قرار داده و وعده‌اش، حفظ سرزمین‌ها برای صاحبان حقیقی است و هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع از ادامه راه مقاومت برای بیرون راندن نیروهای بیگانه شود.

وی در ادامه با یادآوری ضربات مقاومت به اشغالگران امریکایی از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۱۱، خاطرنشان ساخت: ماحصل این تجربه، تلفاتی بالغ بر ده‌ها هزار نظامی است که در نهایت امریکایی‌ها ناچار شدند در برابر اراده ملت تسلیم شوند و از سرزمین عراق به‌طور کامل عقب‌نشینی کنند. از این‌رو ایالات‌متحده دیگر توانایی اشغال مجدد عراق آن‌هم با چندهزار نظامی را نخواهد داشت.

فرمانده ارشد بسیج مردمی عراق تصریح کرد: مقابله ما با امریکا تا اخراج آخرین سرباز اشغالگر از خاک عراق ادامه خواهد داشت. معادله مقاومت تحت هر شرایط سیاسی و علی‌رغم هرگونه دخالت و فشار داخلی یا خارجی، تغییر نخواهد کرد و هیچ قدرتی نخواهد توانست مقاومت را از مسیرش بازدارد. تکرار می‌کنم که هیچ دخالت و هیچ شرایطی نخواهد توانست مقاومت را از ادامه راهش برای بیرون کردن کلیه نظامیان بیگانه، بازدارد.

مهندس نصر الشِمَّری در پایان این گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: موضع ما روشن، نهایی و قطعی است؛ مقاومت به هر قیمتی که شده و با هر میزانِ لازم از فداکاری، به راه خود برای آزادسازی کامل عراق از شمال تا جنوب و اخراج تمامی نیروهای بیگانه شامل اشغالگران امریکایی، ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha