چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حمله هوایی

حوزه/ منابع عراقی اعلام کردند شب گذشته هواپیماهای آمریکایی مقرهای حشدالشعبی و پلیس و ارتش عراق را در دو استان بابل و نجف اشرف هدف حملات خود قرار داده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه منابع عراقی اعلام کردند شب گذشته هواپیماهای آمریکایی مقرهای حشدالشعبی و پلیس و ارتش عراق را در دو استان بابل و نجف اشرف هدف حملات خود قرار داده اند.

در بیانیه نیروهای امنیتی عراق آمده است: رد ساعت یک و ربع سپیده دم امروز نیروهای آمریکا مناطق و مقرهای حشدالشعبی و ارتش در جرف النصر، المسیب، نجف و اسکندریه را هدف حملات هوایی قرار دادند.

منابع محلی از کشته شدن یکی از کارمندان فرودگاه در دست ساخت کربلا در جریان این حملات تروریستی خبر دادند.

نجبا: مقاومت به ماموریت خود در بیرون راندن تمام نیروهای آمریکایی از عراق عمل می‌کند

مقاومت اسلامی نجبا در بیانیه شدید اللحن در واکنش به این حملات نیروهای تروریست آمریکا گفت: امروز آمریکا پرده بدون پرده و با گردنکشی تمام و با نیروهای اشغالگر و غیر قانونی خود در سرزمین مقدس عراق، حلقه ای دیگر از سلسله جنایت های خود علیه نیروهیا حشدالشعبی و ارتش عراق و فرودگاه مسافربری کربلا را رقم زد و بار دیگر حاکمیت زمین و آسمان عراق را به صورت آشکار نقض کرد.

نجبا ضمن انتقاد شدید از سکوت رسانه ای در برابر این جنایت گفت: با اینکه از سکوت رسانه های بین المللی غیر قابل قبول است، اما عجیب تر از آن سکوت رسانه های داخلی است که تا دیروز با بی حیایی تمام صدای همه آنها در اعتراض به حملات گروه ناشناس علیه نیروهای اشغالگر آمریکا بلند بود در حالی که حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق طبق قانون کشور ما غیر قانونی و غیر مجاز است.

در این بیانیه آمده است: ادامه دادن آمریکا به گردنکشی و افزایش تنش در منطق باعث می شود قواع درگیری به خاطر این جنایت ها تغییر کند و این درگیری تا حذف کامل پایگاه های آنها و مقابله به مثل کامل ادامه خواهد داشت و این موضع و نظر اکثریت مردم عراق است که ما از مرحله مقاومت مشروع به مرحله مقاومتی روی بیاوریم که بر تمام مجاهدان واجب است زیرا مجاهدان مقاومت این جنایت های آمریکا را از یاد نخواهند برد.نجبا تاکید کرد: نیروهیا مقاومت عراق از امروز به بعد صداهایی که از گوشه و کنار از سوی مزدوران و ترسوها صادر می شود اعتنا نخواهد کرد و تمام این افراد باید از این پس دهان خود را که با پول های کثیف سفارت آمریکا آلوده شده ببندند تا اینکه مقاومت به ماموریت خود در بیرون راندن تمام نیروهای آمریکایی و بیگانه از خاک عراق عمل کند و این را بدانند که خداوند از آمریکا و گردنکشان بزرگتر و قدرتمندتر است.

گفتنی است، گروهی ناشناس شامگاه چهارشنبه ۲۱ اسفندماه بیش از ۱۲ موشک به سوی پایگاه نظامی التاجی مقر نیروهای آمریکایی در عراق شلیک کردند که در پی آن تا به این لحظه منابع آمریکایی، به هلاکت دو نظامی تبعه ایالات متحده، یک نظامی انگلیسی و مجروحیت بیش از ۱۰ نفر اقرار کرده‌اند.

نماینده صادقون: آمریکا نمی تواند مدت زیادی در عراق بماند

در واکنش به حملات شب گذشته آمریکا به مقر نیروهای حشدالشعبی و ارتش عراق، العبودی نماینده فراکسیون صادقون وابسته به گردان های اهل حق عراق گفت: آمریکا فقط می تواند افراد بی گناه را بکشد و زیرساخت های کشور ما را ویران کند، اما نمی تواند مدت زیادی در سرزمین ما باقی بماند و جز ننگ و خواری چیزی عایدش نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha