پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق از دولت و وزارت امور خارجه این کشور خواست به شکل رسمی اقدامات قانونی را از طریق کانال های دیپلماسی برای پایان دادن به حضور اشغالگر در عراق انجام دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق از دولت و وزارت امور خارجه این کشور خواست به شکل رسمی حمله وحشیانه آمریکا به تأسیسات نظامی و مدنی را محکوم کرده و در سطح بین الملل اقدامات قانونی را از طریق کانال های دیپلماسی برای پایان دادن به حضور اشغالگر در عراق انجام دهند.

وی حمله آمریکا به تأسیسات نظامی و مدنی را محکوم کرد و گفت: این حمله منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از نیرو های امنیتی و شهروندان عادی، نابودی تأسیسات حیاتی و زیر ساخت ها شده است و این اماکن ارتباطی با حمله به پادگان التاجی و ما قبل آن نداشته است.

معاون اول رئیس مجلس عراق تصریح کرد: این حمله، واکنشی اشتباه، غیر قابل توجیه و نادرستی بوده و نشان می دهد که آمریکا پیشتر قصد نقض حاکمیت عراق را داشته است و این مسئله بعد از اظهارات غیر مسئولانه برخی از نظامیان و مستشاران آمریکایی مبنی بر اینکه تعدادی موقعیت را برای هدف قرار دادن مشخص کرده اند، واضح تر شده است.

الکعبی نسبت به اقدامات و واکنش ها در صورت به تأخیر انداختن تصمیم مجلس نمایندگان در اخراج نیرو های بیگانه هشدار داد و اشاره کرد: آنچه اتفاق افتاده، ادعا های برخی را در خصوص وجود مشارکت بین دو کشور و اینکه نیرو های بیگانه تنها برای آموزش اینجا حضور دارند، تضعیف می کند.

وی بر ضرورت همبستگی در موضع گیری سیاسی و دولتی در قبال چالش های کنونی که کشور را درگیر کرده و تلاش برای تقویت اقتدار و حفظ حاکمیت ملی تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha