چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نجبا

حوزه/ مقاومت اسلامی نُجَباء با نمایشی خواندن برچیده شدن بساط حضور یانکی‌ها از برخی‌ پایگاه‌های عراق، نسبت به طراحی پروژه جدید آمریکا برای انتقال مجدد تروریسم و فرماندهان ارشد داعش به این کشور هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در واکنش به تحرکات جدید ایالات متحده آمریکا با صدور پیامی اعلام کرد: علی رغم مشغولیت جهان با پاندمی کرونا، واشنگتن باری دیگر با حضور نیروهایش در سایر کشورها تلاش می‌کند تا جغرافیای سیاسی ملت‌ها را به بازی گرفته و ثبات میهن عربی را بر هم زند.

این شورا با بیان اینکه "سیاست متهورانه آمریکا هنوز عراق را جزئی از پروژه بزرگ خود با هدف تقسیمات مذهبی و ایجاد قومیت گرایی سیاسی می‌داند"، آورده است: ایالات متحده در تلاشی جدید سعی دارد تا با اعمال نفوذ، شکست خود در کشف راه حل‌های مؤثر بر مشکلات داخلی و ناتوانی آن در مهار رنج ملت آمریکا و همچنین رفع تمامی رنج‌ها و آسیب‌های ناشی از پاندمی کرونا که منجر به فروپاشی آشکار اقتصاد این کشور شده است را جبران کند.

شورای سیاسی نُجَباء همچنین از توطئه جدید آمریکایی‌ها پرده برداشته و تصریح کرد: واشنگتن اصرار دارد تروریسم را به وسیله انتقال تعداد زیادی از تروریست‌ها از جمله رهبران داعش از سوریه، به عراق بازگرداند. همانا انتقال نیروهای داعش از شرق فرات و مناطقی از سوریه که با عراق هم مرز است و نیز مشکلات امنیتی و حملات تروریستی در شهر کرکوک شاهد خوبی بر نقشه بدخواهانه و اهداف شوم آمریکا برای برهم زدن امنیت و ثبات عراق و مقدمه اجرای پروژه جدید آنان است.

در این بیانیه آمده است: ما نگرانی عمیق خود را در مورد گسترش این نا امنی‌ها اعلام و به اشغالگران آمریکایی تاکید می‌کنیم که مقاومت اسلامی عراق از نزدیک تمام نقشه‌های مخرب آنان را زیر نظر دارد تا مانع تمامی خطرات تهدیده کننده استان‌های عراق شود. لذا از مسئولان نیز می‌خواهیم که تصمیمات لازم برای حفظ امنیت و برنامه‌های ضروری برای مهار گروه‌های تروریستی را اتخاذ کنند و اجازه ندهند که عراق به حوادث سال ۲۰۱۴ بازگردد و در همین راستا، تحرکات آمریکایی‌ها اعم از ورود کاروان‌ها و تجهیزات نظامی‌شان که با حمایت هوایی گسترده صورت می‌پذیرد را افشا کنند.

این جنبش مقاومت در پایان ضمن اعلام هشدار مجدد نسبت به تحرکات فعلی آمریکا در فضای عراق خاطرنشان ساخته است: واشنگتن در حال آماده سازی برای یک توطئه جدید بوده و تخلیه پایگاه‌های نظامی آن در عراق نیز چیزی جز یک غبار پراکنی نیست، چرا که آمریکایی‌ها ثبات را برای عراق نمی‌خواهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha