یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آمریکایی ها

حوزه/ فاضل ابورغیف، دلایل تحرکات آمریکایی ها در مرز عراق و سوریه را فاش کرد و تاکید کرد که این تحرکات برای محافظت از عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فاضل ابورغیف، کارشناس امنیتی عراقی، دلایل تحرکات آمریکایی ها در این روزها در مرز عراق و سوریه را فاش کرد و تاکید کرد که این تحرکات برای محافظت از عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در برابر بمباران ترکیه ادامه دارد.

ابورغیف در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه، با اشاره به اینکه واشنگتن موازنه‌های زیادی در منطقه دارد، گفت: مهمترین دلیل تحرکات مستمر آمریکا در این روزها حفاظت از نیروهای دموکراتیک سوریه در برابر بمباران ترکیه در مرز عراق است.

وی با بیان اینکه آمریکا نمی‌خواهد به عنوان یک طرف بازنده از این بازی خارج شود، بلکه با حفاظت از نیروهای دموکراتیک سوریه، تلاش می‌کند تا طرف اصلی این توازنات باشد، اشاره کرد: سرزمین‌های سوریه با توجه به تعدد احزاب، بزرگ‌تر از موازنه‌های عراق است.

ابورغیف درباره دلیل دیگر تحرکات آمریکا در مرز سوریه و عراق توضیح داد: واشنگتن از طریق این تحرکات برای حفاظت از رژیم صهیونیستی و ایجاد پوشش اطلاعاتی و هوایی برای بلندی‌های جولان و مرزهای هوایی رژیم اسرائیل تلاش می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha