جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردان های حزب الله عراق

حوزه/ دفتر سیاسی گردان های حزب الله عراق در بیانیه ای گفت: موضع گیری های دولت کنونی عراق و مشاوران آن به شکل عجیبی با مواضع آمریکایی ها مطابقت دارد و مرجعیت عراق و ملت آن با این موضع گیری ها مخالف هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دفتر سیاسی گردان های حزب الله عراق در بیانیه ای گفت: موضع گیری های دولت کنونی عراق و مشاوران آن به شکل عجیبی با مواضع آمریکایی ها مطابقت دارد و مرجعیت عراق و ملت آن با این موضع گیری ها مخالف هستند.

گردان های حزب الله ادامه داد: شاید مهم ترین مسئله ای که دولت سعی دارد آن را به تأخیر بیندازد و امروز و فردا کند، مسئله حضور غیر قانونی نیروهای آمریکاست که مصوبه مجلس نمایندگان دولت را ملزم به اخراج آن از عراق کرد و برای مطالبه اجرای این مصوبه میلیون ها عراقی تظاهرات کردند و آن تظاهرات بیانگرخواسته و اراده ملت بود که با خواسته مرجعیت که پیوسته بر حفظ حاکمیت عراق تأکید دارد و هرگونه دخالت در امور داخلی آن را نمی پذیرد، همسو است.

گردان حزب الله در بخش دیگر بیانیه اشاره کرد: ادعای مشاور مصطفی الکاظمی مبنی بر اینکه مرجعیت حامی بقای نیرو های اشغالگر است، اهانت به مرجعیت به شمار می رود و اظهارات این مشاور بی اعتنایی به مصوبه مجلس نمایندگان و بی توجهی به خواسته میلیون ها عراقی است.

دفتر سیاسی گردان حزب الله ادامه داد: اظهارات مشاور الکاظمی با موضع گیری های آمریکا مطابقت دارد و اهانت بزرگی به جایگاه مرجعیت و کرامت ملت است و تلاشی برای دادن بهانه به اشغالگران بری ابقای نیروهای نظامی خود در عراق است.

حزب الله عراق در بیانیه خود این اظهارات خیانت آمیز را محکوم کرده و از مجلس نمایندگان و قدرت های سیاسی خواست جلوی این انحراف خطرناک را بگیرند و گفت: این اظهارات نشان می دهد که الکاظمی و مشاوران او برای قرار دادن حاکمیت، آینده و تصمیم گیری سیاسی عراق در کنترل و تحت سیطره آمریکا تلاش می کنند.

هشام داود مشاور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق مدعی شده که مصوبه اخراج نیرو های آمریکایی برای دولت الزام آور نیست و تمامی اقشار سیاسی عراق بر آن اجماع ندارند. همچنین مدعی شد که مرجعیت حامی بقای نیرو های اشغالگر در عراق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha