شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نیرو های آمریکایی در عراق

حوزه/ مختار الموسوی نماینده ائتلاف فتح عراق گفت: شانه خالی کردن دولت مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق از اجرای تعهدات خود، برای عراقی ها راهی جز مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی و اخراج آن از کشور باقی نگذاشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مختار الموسوی نماینده ائتلاف فتح عراق گفت: شانه خالی کردن دولت مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق از اجرای تعهدات خود، برای عراقی ها راهی جز مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی و اخراج آن از کشور باقی نگذاشته است.

وی افزود: دولت الکاظمی از وعده ی خود به ملت عراق مبنی بر اخراج نیرو های بیگانه به ویژه نیرو های آمریکایی از اراضی عراق شانه خالی کرده است.

الموسوی تصریح کرد: شانه خالی کردن مصطفی الکاظمی این مشروعیت و وجهه قانونی را به گروه های مقاومت می دهد تا خودشان نیرو های اشغالگر آمریکایی را اخراج کنند.

نماینده ائتلاف فتح ادامه داد: با شانه خالی کردن مصطفی الکاظمی و دولت آن از عمل به مصوبه مجلس نمایندگان عراق، قدرت های سیاسی ملّی از هر گزینه ای که ملّت انتخاب کند، حمایت خواهد کرد.

الموسوی بیان داشت: مصطفی الکاظمی ملزم به پذیرش خواسته های شرعی و قانونی نیرو های مقاومت در وارد کردن ضربه دردناک به اشغالگران آمریکایی است.

همچنین فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح عراق گفت: هرگونه توافقنامه ای که مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور با واشنگتن امضا کرده باشد که حضور آمریکایی ها را در عراق توجیه کند، غیر قانونی است و از او در مجلس نمایندگان سؤال خواهد شد.

وی اشاره کرد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با یک هدف به واشنگتن سفر کرد و آن اخراج نیرو های آمریکایی از عراق بود و او هیچ گزینه ی دیگری نداشت.

وی افزود: الکاظمی با مصوبه ی اخراج نیرو های آمریکا از عراق که مجلس نمایندگان آن را تصویب کرده و ملّت عراق از آن حمایت کرده، به واشنگتن رفت و حق ندارد که هرگونه توافقنامه دیگری که حضور آمریکایی ها را برای سال های دیگر توجیه کند را امضا کند.

نماینده ائتلاف فتح تصریح کرد: هرگونه توافقنامه ای که در این سفر امضا شده یا امضا خواهد شد، غیر قانونی است و از او در مجلس نمایندگان سؤال خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha