سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رعد حسین نماینده ائتلاف سائرون عراق

حوزه/ رعد حسین گفت: انتخاب "جو بایدن" موضع ما را در خصوص مصوبه مجلس نمایندگان مبنی بر خروج نیرو های آمریکایی، تغییر نمی دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رعد حسین نماینده ائتلاف سائرون عراق با بیان اینکه انتخاب "جو بایدن" موضع ما را در خصوص مصوبه مجلس نمایندگان مبنی بر خروج نیرو های آمریکایی، تغییر نمی دهد، گفت: وظیفه دولت مصطفی الکاظمی این است که با فعالسازی مصوبه پارلمان با رئیس جمهور جدید آمریکا مقابله کند.

وی در اظهاراتی گفت: انتخاب رئیس جمهور جدید ایالات متحده  آمریکا برای ما فرقی ندارد و هیچ تحول خاصی به وجود نمی آورد؛ چرا که راهبرد آمریکا در تسلط بر منطقه خاورمیانه ثابت است و تنها ممکن است برخی از شیوه های تعامل آن تغییر کند.

حسین ادامه داد: قدرت ها و نمایندگان مجلس که بر مصوبه اخراج نیرو های آمریکایی و بیگانه از عراق رأی داده اند، همچنان بر دولت مصطفی الکاظمی فشار می آورند تا این مصوبه را اجرایی کند و این مسئله از وظایف اساسی الکاظمی است که به موجب آن منصب نخست وزیری را به او سپردیم.

نماینده ائتلاف سائرون از نخست وزیر عراق خواست قبل از انتقال قدرت در آمریکا، مصوبه پارلمان را فعال کرده و با "جو بایدن" رئیس جمهور منتخب آمریکا مقابله کند؛ چراکه این موضوع از وظایف اساسی دولت اوست.

وی در پایان تأکید کرد: قدرت های سیاسی بر اجرای مصوبه مجلس نمایندگان مطابق جدول زمانبندی خروج نیرو های آمریکایی به شکلی که سلامتی همگی را تصمین کند، اصرار دارند.

شایان ذکر است که مجلس نمایندگان عراق سال گذشته در پی شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس، مصوبه اخراج نیرو های آمریکایی را با حداکثریت آراء به تصویب رسانده است و پس از آن تظاهرات میلیونی در مطالبه اخراج این نیرو ها برگزار شد و همچنان این تظاهرات داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha