جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق

حوزه/ جعفر الحسینی با بیان اینکه مقاومت اسلامی عراق قاطعانه با بازگشت آل سعود به خاک عراق مخالف است، افزود: شرط هایی برای پذیرش روابط دیپلماتیک بین دو کشور تعیین شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق با بیان اینکه مقاومت اسلامی عراق قاطعانه با بازگشت آل سعود به خاک عراق مخالف است، افزود: شرط هایی برای پذیرش روابط دیپلماتیک بین دو کشور تعیین شده است.

عربستان سعودی از ملت عراق، عذرخواهی کند

وی ادامه داد: اولین شرط این است که عربستان سعودی از ملت عراق به خاطر جنایت هایی که در حق آنان مرتکب شده، عذرخواهی کند و همچنین به خانواده های قربانیانی که توسط گروهک های تروریستی کشته شدند، خسارت بدهند؛ چراکه این گروهک ها از سوی عربستان حمایت مالی و نظامی می شدند و با فتواهای تکفیری دست به جنایت می زند.

الحسینی در مصاحبه ای مطبوعاتی با "مرآة الجزیره" با اشاره به اینکه بازگشت روابط عادی با دولت شرور سعودی و استقبال از مسئولین آن بدون مجازات آنان به خاطر جنایت هایی که علیه ملت و کشور ما مرتکب شده اند، امری منطقی نیست، بیان داشت: دستان آل سعود آغشته به خون عراقی هاست. آنان همچنان به نقش تخریبگرانه و جنایتکارانه خود علیه عراقی ها ادامه می دهند، به همین خاطر نمی توان به سادگی از کنار این مسئله گذشت. باید کسانی که در کشتار عراقی ها، حمایت شدند، آموزش دیدند و دستور گرفتند، مجازات شوند.

ده ها هزار نفر از ملت عراق به خاطر جنایت های آل سعود کشته شدند

سخنگوی گردان های حزب الله تصریح کرد: ده ها هزار نفر از قربانیان ملت عراق به خاطر حمایت آل سعود و جنایت های آنها، نه تنها در عراق بلکه در منطقه  کشته شدند. در عراق ده ها هزار و صد ها هزار نفر و شاید تعداد قربانیان به بیش از یک ملیون نفر در منطقه می رسد که در نتیجه وحشی گری سعودی بوده است.

قبل از رابطه با آل سعود، باید مقامات آن مجازات شوند

وی در خصوص سفر اخیر وزیر امور خارجه عربستان به بغداد و دیدارش با مصطفی الکاظمی، گفت: نخست وزیر عراق باید کامل مطمئن باشد که ملت عراق هیچ علاقه ای به داشتن روابط با آل سعود ندارند، بلکه باید اول مجازات شوند و سپس با تفاهمنامه مشترک امضا کنند. نباید عربستان سعودی بر کشور ما سلطه داشته باشد، چرا که عراق از گروهک های آل سعود بسیار ضرر دیده است.

الحسینی در بخش دیگر مصاحبه گفت: افزایش عملیات هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی، مسئله ای طبیعی است و اگر آمریکا مطابق جدول زمانبندی مشخص شده از عراق خارج نشوند، مقاومت وظیفه دارد که براساس ساز و کار های معین آنها را بیرون براند.

آمریکایی ها جنایت های زیادی را در بغداد مرتکب شدند

عضو گردان های حزب الله ادامه داد: آمریکایی ها جنایت های زیادی را در بغداد مرتکب شدند که آخرین آن جنایت فرودگاه نیست، بلکه مقاومت و حشد الشعبی را هدف قرار دادند. در واکنش به این جنایت ها، حکومت و ملت عراق تصمیم گرفته که نیرو های آمریکایی را اخراج کند و بدون شک شیوه های دیگری در پایان حضور آمریکا وجود دارد و شاید به مقابله نظامی کشیده شود.

مقاومت مسئول اخراج نیرو های آمریکایی از منطقه است

وی با بیان اینکه واشنطن در خصوص روند خروج از عراق امروز و فردا می کند و گاهی از خروج جزئی سخن می گوید، گفت: ما باقی ماندن حتی یک سرباز آمریکایی تحت هر بهانه ای را نمی پذیریم، لذا به تأخیر انداختن آنان و تلاش برای قانع کردن عراقی ها، فاید ای ندارد و باید تمامی نیرو ها اخراج شوند و مقاومت مسئول اخراج نیرو های آمریکایی از منطقه است.

پاسخ به جنایت ترور فرماندهان شهید حتمی است

الحسینی پاسخ به جنایت ترور فرماندهان شهید را حتمی دانست و گفت: این یک تصمیم قطعی است که در وقت مناسب انجام خواهد گرفت و هیچ شکی نیست پاسخی خواهد بود که در تاریخ ثبت خواهد شد.

عراقی ها می دانند که آمریکا، داعش و گروهک های تروریستی را تأسیس کرد

سخنگوی گردان های حزب الله فشار ها و محدودیت هایی که برای مقاومت و حشد الشعبی انجام می گیرد را نتیجه معادلاتی دانست که بر آمریکا تحمیل کرده و تمامی پروژه های اشغالگرانه را با شکست مواجه کردند، لذا آمریکایی ها به تنگ کردن عرصه بر آنان و شعله ور کردن آتش جنگ داخلی و طایفه ای روی آورده است، امّا این تلاش ها موفقیت آمیز نخواهد بود و عراقی ها می دانند که این آمریکا بود که داعش و گروهک های تروریستی را تأسیس کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha