جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تظاهرات مردم عراق

حوزه/امروز صبح تظاهرات بزرگی از منطقه "الجادریه" بغداد در مخالفت با حضور آمریکا در اراضی عراقی آغاز شد و دستگاه های امنیتی تدابیر امنیتی شدیدی برای این برگزاری این تظاهرات اتخاذ کرده و تعدادی از خیابان ها و راه های بغداد را بستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، امروز صبح تظاهرات بزرگی از منطقه "الجادریه" بغداد در مخالفت با حضور آمریکا در اراضی عراقی برگزار و دستگاه های امنیتی تدابیر امنیتی شدیدی برای این برگزاری این تظاهرات اتخاذ کرده و تعدادی از خیابان ها و راه های بغداد را بستند.

تظاهرات کنندگان با پوشیدن کفن، حضور آمریکا در اراضی عراقی را محکوم کرده و با سر دادن شعار هایی با حضور آمریکا مخالفت کردند.

عدنان فیحان رئیس فراکسیون صادقون وابسته به عصائب اهل الحق با بیان اینکه بیگانگان هیچ جایگاهی در عراق ندارند، پرسید: آیا ایران در عراق مثل آمریکا ارتش و پایگاه های نظامی دارد؟

وی تأکید کرد: حکومت در مقابله با گروه های نفوذی در تظاهرات ضعیف است.

رئیس فراکسیون صادقون گفت: اگر نقض حاکمیت عراق ادامه داشته باشد، واکنش نظامی خواهد بود و اخراج نیرو های آمریکایی از عراق، انتقام خون شهید ابو مهدی المهندس و سایر شهداست.

وی افزود: تصمیم مجلس نمایندگان برای اخراج نیرو های بیگانه با رأی اغلبیت انجام گرفت و اگر کرد ها و اهل سنت در این خصوص اختلاف نظر دارند، دلیل ارائه دهند.

تظاهرات کنندگان در راهپیمایی میلیونی گفتند: تظاهرات میلیونی امروز، بیانگر موضع ملت در مخالفت با اشغالگری آمریکا است و همه ملت عراق با اشغالگری مخالف بوده و برای بیان موضع تمامی اقشار ملت عراق به میدان آمده است.

تظاهرات کنندگان افزودند: توافق نامه امنیتی که با آمریکا امضا شده، یک نیرنگ برای توجیه حضور آمریکا در عراق است و همچنین حضور آمریکا در کشور به ضرر تمامی منطقه است و به نفع کشور های منطقه از جمله ایران است که حضور آمریکا پایان یابد.

آنان تصریح کردند: ما هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد و با صدای بلند خواستار پایان حضور اشغالگران آمریکایی در عراق هستیم و به این راه ادامه خواهیم داد.

عراقی ها با تأکید بر اینکه ما می توانیم با تهدید های ترامپ در تحمیل تحریم علیه عراق مقابله کنیم، گفتند: آمریکا در سال 2014 و به هنگام ورود گروهک های داعشی وهابی به عراق، بی توجه بود و مانع آنان نشد.

تظاهرات کنندگان بیان داشتند: تمامی ملت عراق در تصمیم خود برای اخراج آمریکایی ها قطعی است و قدرت های فاسد عراقی، نیرو های آمریکایی را به این کشور آورده اند.

آنان ادامه دادند: تظاهرات میلیونی عراقی ها بیانگر این است که آنان آماده اجابت ندای مرجعیت دینی در اخراج نیرو های آمریکایی هستند و با پایان حضور آمریکا، تروریسم و باقی مانده های داعش نیز نابود خواهد شد و اگر آمریکایی ها بر باقی ماندن در کشور اصرار داشته باشند، تمامی گزینه ها برای بیرون راندن آنان قانون خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha