جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شيخ جواد الخالصي از علمای عراق

حوزه/ شیخ جواد الخالصی یکی از علمای عراق تظاهرات کنندگان بغداد و سایر استان ها را به انجام تظاهرات مسالمت آمیز دعوت کرد و آنان را از آسیب رساندن به نیروی های امنیتی منع کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ جواد الخالصی یکی از علمای عراق تظاهرات کنندگان بغداد و سایر استان ها را به انجام تظاهرات مسالمت آمیز  دعوت کرد و آنان را از آسیب رساندن به نیروی های امنیتی منع کرد.

وی با بیان اینکه هرگونه خشونت علیه ملت ها باطل و غیر قابل قبول است، گفت: ریختن خون مردم حرام است و هیچ بحثی در آن نیست.

خشونت علیه معترضان حرام شرعی است

شیخ الخالصی استفاده از خشونت علیه معترضان را نیز حرام شرعی دانست و گفت: فرقی ندارد که این خشونت به ضرب گلوله باشد که جنایت بزرگی به شمار می رود، یا با گلوله ساچمه ای باشد که منجر به قتل و جراحت شدید می شود، یا گاز اشک آور باشد که منجر به خفگی و قتل می شود.

وی افزود: جوانان زیادی در نتیجه استفاده از این بمب های ممنوعه شهید شدند که برای کشتن مردم ساخته می شود، نه متفرق کردن آنان.

این عالم عراقی این وسایل و ابزار شرعاً حرام و آن را خیانت علیه ملت دانست و گفت: معترضان باید نسبت به این مسئله آگاه و هوشیار باشند.

نیرو های امنیتی باید شجاعانه موضع خود را در دفاع از مردم بیان کنند

وی در ادامه بیان داشت: نیرو های امنیتی باید شجاعانه موضع خود را در دفاع از مردم بیان کرده و از استفاده اینگونه سلاح ها خودداری کنند حتی اگر این دستور به آنان تحمیل یا از آنان خواسته شد.

رؤسای عشایر حمایت خود را تظاهرات اعلام کنند

شیخ الخالصی عشایر عربی و غیر عربی از کرد، ترکمان و سایر قومیت های عراق را به پیوستن به جنبش مردمی دعوت کرد و از رؤسای عشایر خواست حمایت خود را تظاهرات معترضان علیه فساد، استبداد و سرسپردگی اعلام کنند و تا تحقق مطالبات به این موضع ادامه دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha