شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد اخراج نیرو های آمریکایی را با توجه به تصویب آن از سوی مجلس نمایندگان عراق لازم دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد اخراج نیرو های آمریکایی را با توجه به تصویب آن از سوی مجلس نمایندگان عراق لازم دانست.

وی با بیان اینکه اخراج نیرو های آمریکایی از عراق مسئله اجتناب ناپذیر است، اشاره کرد: تصویب طرح اخراج آمریکایی ها از عراق در پارلمان به معنی مطالبه استقلال کامل برای عراق است.

امام جمعه بغداد تصریح کرد: مسئولین مذاکره باید بدانند که اگر می خواهد در خصوص طرح ها و برنامه های آینده با آمریکا توافق کند، ما قبول نمی کنیم که عراق تحت سلطه فرهنگی یا تربیتی یا دینی یا هر امور دیگر آمریکایی باشد و ما ملت مستقل هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید یاسین موسوی با اشاره به اینکه مشکل اول و آخر به آمریکا بر می گردد، بیان داشت: تنها راهی که برای رهایی ما از مشکلات وجود دارد، استقلال اقتصادی، تربیتی، نظامی و سیاسی عراق است و آمریکا هیچ سودی برای عراق ندارد.

خطیب جمعه بغداد در پایان سخنان خود یاد آور شد: افتخار عراق این است که پایتخت حکومت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) بوده و پایتخت حکومت حضرت صاحب العصر و الزمان امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha