پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید یاسین الموسوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: هرکس به اخراج آمریکا در عراق رای ندهد مزدور است عراق و مردم آن تا روز قیامت او را لعنت خواهند کرد

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که پس از انتشار خبر ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس ایراد شد، جنایت ترور این دو فرمانده را به شدت محکوم کرد و گفت: ترور مجاهد قهرمان ابومهدی مهندس و فرمانده مقاومت، حاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی علیهما جنایتی بزرگ بود که هیچ جنایتی را نمی توان با آن قیاس کرد و تفسیر این جنایت آن است که حکومت و ملت عراق همگی زیر پای آمریکا قرار گرفته  و تحقیر شدند همان گونه که مردم در گذشته با یزید بن معاویه بیعت کردند و به خدا سوگند اگر در برابر این گردنکشان ساکت بنشینیم، مانند نوکر خود با ما رفتار می کنند. آیا فراموش کرده اید که ارتش آمریکا در گذشته با ما چه رفتاری کرد؟ در بغداد و شهرهای دیگر همه ما این رنج را متحمل شده ایم و نباید آن را فراموش کنید. آنها گمان می کنند عراقی ها فراموش کارند، اما ما فراموش نکرده ایم که آنها نوکر می‌خواهند.

وی ادامه داد: عراق حکومت و قانون دارد، اما آمریکا حریم زمین و هوای عراق را نقض کرده و ارتش عراق و نخست وزیر هم نمی‌توانند حرف بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: آمریکایی ها هیچ بهانه ای نمی‌توانند برای ترور شهید سلیمانی داشته باشند، زیرا از نظر قانونی سردار سلیمانی با عراق و مردم آن بیگانه نیست، زیرا مشارو امنیتی حکومت عراق به شمار می رود و قرارداد رسمی میان دولت و او وجود داشت و از این رو ایشان همانند سایر مستشاران نظامی می توانست وارد کشور شود و حکومت عراق نیز وظیفه داشت از او حمایت کند و به طریق اولی وظیفه داشت از ابومهدی المهندس به عنوان جانشین فرمانده حشدالشعبی حمایت کند، زیرا وی از بزرگ ترین فرماندهان کشور بود و رهایی عراق از تروریست‌های داعش به دست این دو شهید و برادران آنها در حشدالشعبی و فرزندان قهرمان عراق اتفاق افتاد و اکنون ترور آنها اهانت به عراق و مردم آن است. آنها با این جنایت شخصیت و ارزش‌های ما را ترور کردند تا عراق را تحقیر کنند.

این عالم مبارز عراقی تاکید کرد: ما عراقی بدون آمریکا می‌خواهیم و امروز شما باید به خروج فوری آمریکا از عراق رای بدهید، زیرا ما اکنون بیش از 20 هزار نیروی آمریکایی در عراق داریم که در عراق پراکنده هستند و هرکس به اخراج آمریکا در عراق رای ندهد مزدور است عراق و مردم آن تا روز قیامت او را لعنت خواهند کرد و من به آمریکا می گویم که شما هنگامی که وارد عراق شدید عراق را خلع سلاح کردید تاما برای جنگ با شما فقط چوب در دست داشته باشیم و اکنون سلاحی برای مبارزه با شما نداریم و شما مردم فقط فراموش نکنید که ایرانی ها شما را رها نکردند و ایران کشوری بزرگ است .

وی ادامه داد: و در این فاجعه شما چند نفر از آنها را کشتید؟ اما ایرانی ها آنها را رها نمی کنند و آنها(آمریکایی ها) را مانند گوسفند قربانی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha