جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه نماز جمعه این هفته شهادت سردار سلیمانی را محور سخنان خود قرار دادند و ضمن تسلیت این مصیبت، بر تداوم راه شهید سلیمانی تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و فرماندهان عراقی، نتیجه شکست آمریکا در ضربه زدن به روابط عراق و ایران و شکست آن در ابقای داعش در عراق و گسترش آشوب است.

سید فضل الله: حمله به سردار سلیمانی اقدام بسیار خطرناکی است

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله تجاوز آمریکا به عراق را اقدامی بسیار خطرناک علیه حاکمیت عراق و تمامی منطقه دانست و گفت: این اقدام با پیامد های خطرناک و تحولات بزرگی همراه خواهد بود.

وی اشاره کرد: دشمن صهیونیستی سردار سلیمانی را خطری جدّی برای این رژیم و فعالیت های آن در منطقه می دانست و این تجاوز آمریکا هدیه جدیدی او به رژیم اسرائیل است.

سید فضل الله این تجاوز را به شدت محکوم کرد و شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس را به رهبر معظم انقلاب، مسئولین جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران و عراق تسلیت گفت.

وی اشاره کرد: کشتار و ترور بر اصرار و ثبات امت در حرکت در مسیر تحقق اهداف بزرگ آن و آزادی سرزمین و مقدسات می افزاید.

شیخ خطیب: ترور سردار سلیمانی و المهندس نقض حاکمیت عراق و هدف قرار دادن محور مقاومت است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی و دوستان آنان را محکوم کرد و گفت: آنان شهید شده و در نزد پروردگارشان هستند.

وی افزود: این علمیات تروریستی که حاکمیت عراق را نقض کرد و محور مقاومت را هدف قرار داد، این محور را از حرکت در مسیر جهاد و مبارزه با پروژه صهیونیستی آمریکایی باز نخواهد داشت.

شیخ خطیب با بیان اینکه دولت آمریکا مرتکب حماقت بزرگی شد، اشاره کرد: آمریکا مسئول پیامد های این تجاوز در منطقه و منافع آن در جهان است و حضورش در عراق به منزل اشغال کشور برادر است.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان این مصیبت را به آیت الله خامنه ای و آیت الله سیستانی و ملت ایران و عراق تسلیت گفت و افزود: خون این شهدای قهرمان به هرگز به هدر نخواهد رفت و این خون ها مایه پیروزی امت است.

 شیخ دعموش: پیروزی قطعی با مردان مقاومت است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: سردار سلیمانی از سال ها پیش منتظر این شهادت بود و این همان چیزی بود که او را از جبهه ای به جبهه دیگر و از محوری به محور دیگر منتقل می کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی در جنگ تحمیلی صدام علیه ایران، در مبارزه با اسرائیل آمریکا و داعش حضور داشت و حامی بزرگ جنبش ها و گردان های مقاومت بود.

 شیخ دعموش جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و فرماندهان عراق را نتیجه شکست آمریکا در ضربه زدن به روابط عراق و ایران و شکست آن در ابقای داعش در عراق و گسترش آشوب دانست و گفت: آمریکا به همین دلیل از شخصیتی مثل شهید سلیمانی که در آزادی عراق از گروهک های تروریستی داعش و نابودی آن نقش بزرگی داشت، انتقام گرفت.

عضو ارشد حزب الله تأکید کرد: مقاومت اسلامی لبنان پرچم سردار سلیمانی را به دوش می گیرد و به راه او ادامه داده و اهداف سردار را تحقق خواهد بخشید.

وی بیان داشت: آمریکا هرگز با این جنایت های وحشیانه نخواهد توانست به اهداف خود جامعه عمل بپوشاند و پیروزی قطعی با مردان مقاومت خواهد بود و آنچنان که امام خامنه ای گفتند: فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

شیخ شریفه ترور سردار سلیمانی و المهندس را محکوم کرد

شیخ حسن شریفه دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه حمله آمریکا به فرودگاه بغداد و ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی را محکوم کرد و گفت: این فرمانده هان در بیرون راندن داعش نقش بزرگی داشتند.

وی افزود: اقدام آمریکا یک عملیات تجاوزکارانه و خصمانه است که منطقه را دچار درگیری می کند و پیامد های ناخوشایندی در پی خواهد داشت.

شیخ احمد قبلان: شهادت سردار سلیمانی بر قدرت، ثبات و پیروزی ما خواهد افزود

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز در خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی و برادرانش بر قدرت، ثبات و پیروزی ما خواهد افزود، گفت: پیامد های این جنایت به عهده آمریکاست؛ چرا که این اقدام وحشیانه بر آتش جبهه ها می افزاید.

شیخ قبلان شهادت سردار سلیمانی، ابو مهدی المهندس و سایر برادران را به محضرت حضرت صاحب الزمان (عج) و به آیت الله خامنه ای، آیت الله سیستانی، تمامی جنبش های جهادی به ویژه مقاومت و سید مقاومت و آزادگان جهان تسلیت و تبریک گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha