جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم سالگرد شیخ نمر همزمان با شهادت سردار سلیمانی در یمن برگزار شد

حوزه/ مؤسسه فرهنگی الرسول الاعظم در استان صنعای یمن مراسم یادبودی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر همزمان با شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مؤسسه فرهنگی الرسول الاعظم در استان صنعای یمن مراسم یادبودی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر همزمان با شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس برگزار کرد.

این مراسم با حضور جمع زیادی از علما و شخصیت ها و با پوشش خبری داخلی و جهانی برگزار شد  که با برنامه ها و فعالیت های مختلف فرهنگی همراه بود.

مراسم سالگرد شیخ النمر با سخنرانی سید ابراهیم الشامی شد که در آن اشاره کرد: فرقه گرایی در  میان مسلمانان در نتیجه استعمار به وجود آمده و یکی از اشتباهات توافق نامه سایکس پیکو است.

وی بر ضرورت عبور از نامگذاری های فرقه ای میان مسلمانان تأکید کرد و افزود: عصر شکست گذشت و دیگر باز نمی گردد و اکنون عصر نیرو های مقاومت آزاده است.

یحیی صباح از سوی مؤسسه الرسول الاعظم هم گفت: مهمترین پیامی که از سالگرد شهادت شیخ نمر و بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس می گیریم، این است که برگزاری اینگونه مراسمات، واجب دینی و تکلیف اخلاقی است.

وی اشاره کرد: کسی که مستقیماً یا نیابتاً طی چهار سال علیه ملت یمن حمله کرده و همچنان ادامه می دهد، همان کسی است که شیخ نمر، سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس را به شهادت رساند، لذا دشمن ما واحد است.

صباح در ادامه گفت: اهداف و ارزش های این سه شهید که جان خود را در راه آن فدا کردند، با اهداف آزادگان یمن یکسان است و به خاطر همین اهداف ما شهیدانی را تقدیم می کنیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس اهداف یکسان است، بر ضرورت اقتدا به زندگی این شهیدان و رسالت آنان تأکید کرد.

شایان ذکر است که رژیم آل سعود در ۲ ژانویه ۲۰۱۶ شهید شیخ نمر النمر به همراه ۴۷ نفر دیگر را در پی فعالیت های مسالمت آمیز و مخالفت با رژیم آل سعود، اعدام کرد و به شیخ نمر اجازه دفاع از خود داده نشد و همچنین دادگاه دلیل قانع کننده ای برای اثبات اتهامات خود ارائه نداد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha