پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مفتی سوریه

حوزه/ شیخ بدر الدین حسون مفتی اعظم سوریه شهادت سردار سلیمانی و دوستان وی در تجاوز آمریکا به عراق را به جهان بشریت تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسون ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی به جهان بشریت، اشاره کرد: سوریه هرگز خون هایی که با خون مردم سوریه آمیخته شده را فراموش نخواهد کرد و اکنون یک امت برای سردار شهید گریه می کند.

وی با حضور در سفارت ایران در سوریه با بیان اینکه تنها همّ و غم سردار سلیمانی یاری مستضعفین و آزادی مسجد الاقصی بود، گفت: شهید سلیمانی "مرد امّت" وارد سوریه شد تا این کشور در مبارزه با تروریسم که توسط اسرائیل تقویت می شد، تنها نماند.

مفتی سوریه با تأکید بر اینکه آمریکایی ها و صهیونیست ها از سردار سلیمانی می ترسیدند، افزود: ایرانی ها از سوریه چیزی جز هموار ماندن راه قدس نخواستند.

شیخ حسون در بخش دیگر سخنان خود از سیاست آمریکا در ممانعت از حضور ایرانی ها برای حمایت از سوریه انتقاد کرد و گفت: محور مقاومت تنها با آزادی فلسطین آرام خواهد شد.

خاطره شیخ حسون از اولین ملاقات با سردار سلیمانی

وی در ادامه سخنان خود با بیان خاطره ای از سردار سلیمانی خطاب به وی گفت: ای مرد صادق! اولین بار در زندگی ام 15 سال پیش با تو در یک سفر هوایی آشنا شدم که در هواپیما نشسته بودم که یک جوان نزدیک آمد و من او را نمی شناختم.

نزدیک آمد و مرا بوسید. گفتم شما که هستی؟ گفت برادرت قاسم و با این تواضع و مهربانی نزد من نشست.

گفتم قهرمان کجا رهسپاری؟ گفت: به جنوب لبنان.

گفتم آنجا چه کاری داری؟ تو که اهل ایرانی

گفت می خواهم آنجا باشم تا چشمم به فلسطین باشد و پلی از تهران به بغداد و به دمشق و بیروت و مسجدالاقصی بسازم و این دغدغه و هدف او بود.

این گذشت و من چند سال او را ندیدم تا اینکه در جای دیگری او را دیدم.

گفتم کجا بوده ای؟ گفت: به خدا قسم سلاح و غذا به غزه می رساندیم.

گفتم به غزه؟!

گفت: بله و بالاخره سلاح و غذا به آنها رساندیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha