جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علمای پاکستان

حوزه/ در پی شهادت سرداران عظیم و فرزندان اسلام سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس جلسه امت واحده با حضور بیش از ۱۲۰ تن از روحانیون شیعه و سنی در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه در پی شهادت سرداران عظیم و فرزندان اسلام سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس جلسه "امت واحده" پاکستان با حضور بیش از ۱۲۰ تن از روحانیون شیعه و سنی در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

پس از پایان این جلسه بیانیه مشترکی صادر شد که ترجمه فارسی آن بدین شرح است:

بسم الله الرحیم 

مِّنَ ٱلْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُۥ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبْدِیلًا خبر شهادت سردار مقاومت، مجاهد و مبارز با استعمار جهانی، ژنرال قاسم سلیمانی و دوستانش از جمله ابومهدی المهندس عموم مسلمانان به ویژه طرفداران این سرداران را سوگوار کرد. شهید قاسم سلیمانی عمر خود را در راه اسلام و مبارزه با استکبار جهانی صرف کرد و دنیای اسلام را از قدرت های شیطان و از داعش جنایتکار نجات داد و با نابودی داعش خواب را بر آمریکا و اسرائیل حرام کرد.

از سوی دیگر مسلمانان افغانستان، عراق، یمن و لبنان را از تفرقه مذهبی بیرون آورده و به راه مستقبل روشن امت اسلامی هدایت کرد، و از مسجدالاقصی و فلسطین حمایت کرد و برای تشکیل حکومت عدل الهی مسلمانان افغانستان، پاکستان، عراق، ایران، سوریه، یمن، و لبنان را مانند دانه های تسبیح به هم متصل کرد.

زندگی و شهادت شهید سلیمانی و ابو مهدی چهره مستکبران را برای دنیا عیان کرد و باخونشان کربلای امام حسین (ع) را در عصر حاضر دوباره زنده کردند و به دنیا پیام دادند که کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة بإذن الله،  این آیت قرآنی امروز هم موثر است و طبق الذین جاھدوا فینا لنھدینھم سبلنا امروز هم مردان خدایی لشکری مانند لشکر بدر را تشکیل می دهند، و از سوی خداوند فرشته ها به کمکشان می آیند؛ چه در جنگ ۳۳ روزه حزب الله یا مبارزه ۳۶ روزه حماس با صهیونیست ها. و بر اساس همین آیه فرشتگان الهی برای کمک به سردار سلیمانی در جبهه های سوریه یا عراق فرود آمدند و مردم خوب از مجاهدت این دو سردار مقاومت به خوبی آگاه هستند که چگونه با داعشی که دست پرورده آل سعود است جنگیدند و مردم عراق نیز با مجاهدت سردار سلیمانی در جنگ عراق و داعش به خوبی آگاه هستند همان گونه که جنایت های داعش نیز در تاریخ ثبت و ضبط است.

در این بیانیه آمده است: سردار سلیمانی به دعوت عراق به بغداد رفت و ابومهدی برای استقبالش به فرودگاه آمده بود و حمله به یک مهمانان کشور دیگری توسط یک کشور خارجی نقض قوانین حقوق بین المللی و یک اقدام تروریستی است و سازمان بین الملل برای توقف جنایات آمریکا باید اقدام کند، این شهدا با خونشان در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند کسانی که شب روز در راه خدا مجاهدت می کنند، خداوند نیز آنها را این گونه ندا می دهد که:  یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً.

علمای پاکستان در این بیانیه تاکید کردند: این دو شهید بزرگ فقط مربوط به عراق و ایران نیستند، بلکه الگوی عملی دین محمدی هستند که زندگی خودشان را در را کلمه حق صرف کردند، و با شهادت خود عرب و عجم را در زیر پرچم محمدی متحد و بیدار کردند، خون شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس باعث اتحاد و همبستگی مسلمانان خواهد شد، و این دو شخصیت برجسته و نمونه مبارزه با استکبار جهانی را فراموش نخواهد کرد، و خون این دو شهید سبب نابودی آمریکا و قدرت‌های شیطانی از منطقه و بیداری و تقویت جبهه مقاومت خواهد شد.

شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دیگر در میان ما نیستند، اما راه این شهیدان و فکر این شهیدان باعث راهنمائی امت اسلامی و وحدت مذاهب خواهد شد. ما علما، دانشمندان، مشائخ، مفتیان، پیران، طریقت و اهل قلم از حکومت پاکستان مطالبه می‌کنیم که توطئه آتش افروزی آمریکا در منطقه را ناکام کرده، و  پاکستان به عنوان یک کشور اسلامی قدرتمند داری بمب اتم از کشورهای اسلامی حمایت کند و به هیچ عنوان اجازه ندهد که آمریکا از سرزمین پاکستان برای اهداف پلید خود استفاده کند.

اهل قلم و دانش، متفکران، مفتیان، علما، مشائخ و اهل قلم پاکستان همیشه پشتوانه امت اسلامی بوده و در آینده هم با وجود تمام توطئه های استعمار جهانی متحد خواهیم ماند و حمایت از بازوی قوی اسلام جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور را ادامه خواهیم داد و پیام خون پاک شهیدان را زنده نگه می‌داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha